Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/11216
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTezel, Muhammed Cihan-
dc.contributor.authorÖzkan, Özlem-
dc.contributor.authorAcar, Erdem-
dc.date.accessioned2024-04-06T08:09:27Z-
dc.date.available2024-04-06T08:09:27Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://drive.google.com/file/d/1kgREHR1thmyU-ratMSIO2JpDL-f4XH3Z/view?usp=sharing-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/11216-
dc.description.abstractBu çalışmada, yüksek hızlı kuş çarpmasına maruz kalan basitleştirilmiş bir uçak ön camının ağırlık optimizasyonu ele alınmıştır. Ön cam plakası 1 m x 1 m ölçülerinde ve 5 katmandan oluşmaktadır. Katman malzemeleri polikarbonat ve PVB'den (polivinil butiral) oluşmaktadır. Çarpışma koşulları ise, kuşun 1.8 kg ve çarpışma hızının 130 m/s olduğu durumdur. Çarpışmalar, bir sonlu elemanlar yazılımı olan LS-DYNA’da gerçekleştirilmiştir. Polikarbonat malzemesinin ve SPH yöntemi ile modellenen kuşun sonlu elemanlar modelleri literatür verileri ile doğrulandıktan sonra optimizasyon çalışmalarına başlanmıştır. Optimizasyon probleminde tasarım değişkenleri katman kalınlıkları ve kısıt olarak ise plakanın merkez deformasyon değerinin başlangıç tasarımın merkez deformasyonunu geçmemesi durumu ele alınmıştır. Deformasyon kısıtının tahmini için farklı vekil modeller oluşturulmuştur. Bu vekil modeller kullanılarak ağırlık optimizasyonu genetik algoritma ile çözülmüş ve ağırlıkta %3.2’lik bir azalma elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, weight optimization of a simplified aircraft windshield subjected to high velocity bird strike is considered. The windshield plate measures 1 m x 1 m and consists of 5 layers. Layer materials consist of polycarbonate and PVB (polyvinyl butyral). The impact conditions are when the bird is 1.8 kg and the impact velocity is 130 m/s. The impacts were performed in LS-DYNA, a finite element software. After the finite element models of the polycarbonate material and the bird modeled by the SPH method were validated with the literature data, optimization studies were started. In the optimization problem, the design variables are considered as layer thicknesses and the constraint is taken as the central deformation of the plate not exceeding the central deformation of the initial design. Different surrogate models were constructed to predict the plate deformation. By using these surrogate models, weight optimization was solved by genetic algorithm and a 3.2% weight reduction was achieved.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherSAVTEKen_US
dc.relation.ispartofSAVTEK 2022, 10. Savunma Teknolojileri Kongresi 13-15 Eylül 2022, ODTÜ, Ankaraen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKuş Çarpmasıen_US
dc.subjectUçak Ön Camıen_US
dc.subjectAğırlık Optimizasyonuen_US
dc.subjectVekil Modelen_US
dc.subjectSPH Yöntemien_US
dc.subjectPolikarbonaten_US
dc.subjectSonlu Elemanlar Yöntemien_US
dc.subjectBird Strikeen_US
dc.subjectAircraft Canopyen_US
dc.subjectWeight Optimizationen_US
dc.subjectSurrogate Modelen_US
dc.subjectSPH Methoden_US
dc.subjectPolycarbonateen_US
dc.subjectFinite Element Methoden_US
dc.subjectLS-DYNAen_US
dc.titleKuş Çarpmasına Karşı Uçak Kanopisinin Tasarım Optimizasyonuen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.departmentTOBB ETU Mechanical Engineeringen_US
dc.identifier.startpage685en_US
dc.identifier.endpage700en_US
dc.authorid0000-0002-3661-5563-
dc.institutionauthorAcar, Erdem-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeConference Object-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept02.7. Department of Mechanical Engineering-
Appears in Collections:Makine Mühendisliği Bölümü / Department of Mechanical Engineering
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Nov 11, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.