Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/11536
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArın, Efe-
dc.contributor.authorTürkmen, Mehmet Deniz-
dc.contributor.authorKutlu, Mücahit-
dc.contributor.authorZengin, Muhammed Said-
dc.contributor.authorBayrak, Cansın-
dc.contributor.authorBahçekaplı, Alper-
dc.contributor.authorDemirok, Gökçe Başak-
dc.date.accessioned2024-04-20T13:36:30Z-
dc.date.available2024-04-20T13:36:30Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/11536-
dc.description.abstractBir konu hakkında toplumun ne düşündüğünü bilmek birçok önemli konuda alınacak kararları etkileyebilecek, siyasi partiler, STK?lar, şirketler ve sosyal bilimciler için çok değerli bir bilgidir. Ancak klasik anket yöntemi ile toplumun belli bir konuda nabzını tutmak çok maliyetlidir. Toplumun bir konuya dair eğilimini insanların kendi rızaları ile paylaştıkları sosyal medya iletilerinden tahmin edebilmek klasik anketlere göre çok daha az maliyetli olacağından iyi bir alternatif yöntem olarak gözükmektedir. Ancak sosyal medya platformlarının toplumu yansıtmadığı için bunu dikkate almadan yapılan tahminlerin doğru olma ihtimali oldukça düşüktür. Bu proje kapsamında sosyal medya üzerinden güvenilir bir şekilde toplumsal görüşü tahmin edebilmenin yollarını araştırdık. Çalışmalarımız 3 ana grupta gruplanabilir: 1) kişilerin görüşünü tahmin etme, 2) sosyal medyadaki yanlılığı azaltmak için sosyal medya hesaplarının profillerini çıkarma ve 3) yanlı olduğu bilinen bir veri üzerinden tahmin etme. Kişilerin görüşlerini tahmin etmek için öznel ifadelerin tespiti, sosyal medya mesajlarının desteklediği görüşün tahmini ve hesapların görüşlerinin tahmini üzerine kapsamlı çalışmalar yürüttük. Yazar profili çıkarmak için bot hesapların tespiti, hesapları yönetenlerin yaş, cinsiyet ve konumunu tahmin eden modeller geliştirdik. Toplumsa görüş tahmini için de dört farklı tahmin yöntemi önerdik. Taraf ve konum tespiti modellerine dair kapsamlı analizler yapıp modellerin zayıflıklarını ve eğitim verisinin modellerin performansı üzerindeki etkisini araştırdık. Geliştirdiğimiz yaş, cinsiyet ve bot tespiti yöntemlerimiz temel referans yöntemlerden daha başarılı çalışmaktadır. Sosyal medyadan görüş tahmini yöntemlerimizin ampirik değerlendirmesi için 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri zamanında derlenen verilerini kullandık. Deneylerimizde hesapların konumunu göz önüne alıp örneklem azlığı problemine dair geliştirdiğimiz çözümler ile mevcut anket firmalarının büyük bir çoğunluğundan daha doğru tahminlerde bulunduğunu gözlemledik.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSosyal Medya Üzerinden Toplumsal Eğilim Tespitien_US
dc.typeProjecten_US
dc.departmentTOBB ETÜen_US
dc.identifier.startpage0en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.institutionauthor-
dc.identifier.doi120E514-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid1222580en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeProject-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

380
checked on Nov 4, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.