Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.11851/11886
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Erdoğoğan hacıbanoğlu, Hale | - |
dc.contributor.author | Tekin, Burcu | - |
dc.date.accessioned | 2024-11-10T14:56:05Z | - |
dc.date.available | 2024-11-10T14:56:05Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.37999/udekad.1524772 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1270592 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11851/11886 | - |
dc.description.abstract | Bir dil ile o dili konuşan toplumların kültürü arasında yakın ilişki vardır. Yabancı dil öğrenme ve öğretim süreçlerinde de dil ile kültür arasındaki ilişkiyi yok saymak mümkün değildir. Bu nedenle yabancı dil öğretimine yönelik olarak hazırlanan ders materyallerinde de kültürel ögeler bulunmaktadır. Bu çalışmada İspanyolca ders kitapları kültürel aktarım ögeleri bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Hem ülkemizde hem de dünyada yaygın olarak kullanılması nedeniyle araştırma evrenini temsil gücünün yüksek olduğu göz önünde bulundurularak yabancı dil olarak İspanyolca öğretimine yönelik hazırlanmış olan Aula Internacional 1 adlı ders kitabı çalışmada örneklem olarak kullanılmıştır. Söz konusu İspanyolca ders kitabı, Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi’nde yer alan kültürel konular ile hedef, kaynak ve uluslararası kültür ögeleri bakımından ele alınmıştır. Aula Internacional 1 adlı İspanyolca ders kitabından alınıp incelenmiş olan bölümler, çalışmanın amacı doğrultusunda amaçlı örneklemeye başvurularak seçilmiştir. Son olarak ilgili İspanyolca ders kitabından elde edilen veriler, nitel veri çözümleme yöntemlerinden betimsel analiz yoluyla işlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Uluslararası Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | İSPANYOLCA DERS KİTAPLARININ KÜLTÜREL AKTARIM ÖGELERİ BAKIMINDAN İNCELENMESİ: AULA INTERNACIONAL 1 ÖRNEĞİ | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.department | TOBB ETÜ | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 660 | en_US |
dc.identifier.endpage | 674 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
dc.identifier.doi | 10.37999/udekad.1524772 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1270592 | en_US |
item.openairetype | Article | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.