Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/12620
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzoran, Beris Artan-
dc.contributor.authorUlusan, Aycan-
dc.date.accessioned2025-08-10T17:36:56Z-
dc.date.available2025-08-10T17:36:56Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.issn1306-7885-
dc.identifier.issn2602-3016-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.1572147-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1311375/a-new-concept-in-public-relations-a-systematic-review-on-corporate-social-advocacy-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/12620-
dc.description.abstractGörece yeni bir kavram olan kurumsal sosyal savunuculuk bireylerin markalara yönelik dönüşen beklentileriyle birlikte önemli bir araştırma ve tartışma alanı yaratmıştır. Toplumun ‘daha yaşanılabilir bir dünya’ için markalardan beklentileri, hem şirketlerin kurumsal sosyal savunuculuk eksenli dönüşümünde belirleyici bir rol üstlenmiş hem de alana yönelik akademik araştırmaları zorunlu hale getirmiştir. Buradan hareketle bu çalışma, bir yandan kurumsal sosyal savunuculuğa ilişkin kavramsal bir değerlendirme ortaya koymayı amaçlarken; diğer yandan akademik alana yönelik araştırmalar üzerine gerçekleştirilen sistematik analiz yoluyla hem akademisyenler hem de şirketlere konuya yönelik bir çerçeve sunmayı hedeflemektedir. Bu amaçla yapılan analiz sonucunda kurumsal sosyal savunuculuğun giderek hem kurumsal yapılar hem de akademik çalışmalar bağlamında önem kazandığı görülmekle beraber, akademik alanda konuya yönelik gerçekleştirilen araştırmalarda yöntemsel eksiklikler tespit edilmiştir. Çalışmanın bir diğer önemli bulgusu, araştırmaların büyük oranda ABD toplumu ve şirketleri üzerine gerçekleştirilmesi dolayısıyla alanın ABD’ye ilişkin literatürle sınırlı kalmış olmasıdıren_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofAkademik İncelemeler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleA New Concept in Public Relations: A Systematic Review on "Corporate Social Advocacy"en_US
dc.title.alternativeHalkla İlişkilerde Yeni Bir Kavram: “Kurumsal Sosyal Sosyal Savunuculuk” Üzerine Sistematik Derlemeen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentTOBB University of Economics and Technologyen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage142en_US
dc.identifier.doi10.17550/akademikincelemeler.1572147-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.trdizinid1311375-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeArticle-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.