Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/305
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDurlu, Nuri-
dc.contributor.authorAvşar, Emre-
dc.date.accessioned2016-11-07 17:26:29
dc.date.available2013-06-14
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/115356-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/305-
dc.description.abstractJoining processes are very important to produce complex shape parts in powder metallurgy. Joining with sintering is a low cost process in comparison to other joining processes such as welding and brazing. In this study, joining with sintering of three part (flake-plug-body) assembly was examined. Powder samples with the composition Fe-0.6P (flake), Fe-0.6P-3Cu-0.4C (plug) and Fe-0.6P-2Cu (body) were pressed under a pressure of 600 MPa, sintered at 1120°C for 45 minutes under a reducing (%90N2+%10H2) gas mixture and endogas atmosphere, and their mechanical properties were measured. Original 3 part assemblies in the green state and in pre-sintered condition were sintered under the same conditions, and the bonding strength between flake-plug and body-plug was measured. In order to determine the effect of mechanical fit clearence on bonding strength flake-plug and body-plug parts, ring-pellet green samples were prepared and sintered under the same conditions. The interface of ring-pellet samples was examined with optical and scanning electron microscopy. The study show that green parts joined with sintering give sufficient bonding strength in a mechanical fit clerance range of +10 microns and -25 microns and the sintering process can be used in joining of flake-plug-body parts.en_US
dc.description.abstractKarmaşık şekilli toz metal parçaların imalatında çeşitli birleştirme işlemleri kullanılmaktadır. Sinterleme ile birleştirme işlemi, kaynak ve sert lehimleme gibi diğer birleştirme işlemlerine kıyasla daha düşük maliyetli bir işlemdir. Bu çalışmada sanayide kullanılan ve demir esaslı üç parçadan (pul-tıpa-gövde) oluşan bir bağlantı elemanının ham halde mekanik geçme sonrası sinterlenerek birleştirilmesi incelenmiştir. Bileşimleri Fe-0.6P (pul), Fe-0.6P-3Cu-0.4C (tıpa) ve Fe-0.6P-2Cu (gövde) olan toz metal parçalar, 600 MPa basınç altında preslendikten sonra, indirgeyici (%90N2+%10H2) gaz karışımı ve endogaz ortamında 1120C'de 45 dakika süre ile sinterlenmiş ve mekanik özellikleri belirlenmiştir. Ham halde ve ön-sinterlenmiş halde bulunan orjinal üçlü parçaların aynı şartlarda sinterleme ile birleştirilmesi sonrasında pul-tıpa ve gövde-tıpa arasında oluşan bağ dayanımları ölçülmüştür. Pul-tıpa ve gövde-tıpa arasında oluşan bağ dayanımlarının mekanik geçme aralığına göre değişimini belirlemek amacı ile burç-pelet geometrisi seçilerek, aynı şartlarda preslenen ve ham halde sinterleme ile birleştirilen numunelerin bağ dayanımları ölçülmüştür. Farklı mekanik geçme aralıklarında ham halde sinterleme ile birleştirilen burç-pelet numunelerin arayüzeyleri optik ve taramalı elektron mikroskobu ile incelenmiştir. Yapılan çalışmalar sonucunda ham halde sinterleme ile birleştirilen numunelerin +10 mikron ve -25 mikron mekanik geçme aralığında yeterli bağ dayanımı sağladığı, pul-tıpa-gövde üçlü parçasının ham halde mekanik geçme sonrası tek bir sinterleme ile birleştirilebileceği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.sourceTZ00085.pdftr_TR
dc.subjectJoining processesen_US
dc.subjectSinteringen_US
dc.subjectJoining with sinteringen_US
dc.subjectBond strengthen_US
dc.subjectInterfaceen_US
dc.subjectMechanical propertiesen_US
dc.subjectBirlestirme islemleritr_TR
dc.subjectSinterlemetr_TR
dc.subjectSinterleme ile birlestirmetr_TR
dc.subjectBağ dayanımıtr_TR
dc.subjectArayüzeytr_TR
dc.subjectMekanik özelliklertr_TR
dc.titleDemir Esaslı Toz Metal Parçaların Sinterleme ile Birleştirilmesien_US
dc.title.alternativeJoining of Iron Base Powder Metal Parts by Sinteringen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentInstitutes, Graduate School of Engineering and Science, Mechanical Engineering Graduate Programsen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalıtr_TR
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.trdizinid115356en_US
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Makine Mühendisliği Yüksek Lisans Tezleri / Mechanical Engineering Master Theses
TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TZ00085.pdf9.83 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

70
checked on Dec 23, 2024

Download(s)

134
checked on Dec 23, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.