Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/3437
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAktaş, Ramazan-
dc.contributor.authorAlgül, Merve Ece-
dc.date.accessioned2020-04-09T08:55:05Z
dc.date.available2020-04-09T08:55:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAlgül, E. (2019). Rekabet istihbaratı ve strateji ilişkisi: Örnek olay analizi. Ankara: TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]tr_TR
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/3437-
dc.description.abstractİçinde bulunduğumuz bilgi devrinde, küreselleşme ve teknolojinin tetiklediği rekabet günden güne artan yoğunluğuyla işletmeleri etkisi altına almaktadır. Bu dinamik ortamda, işletmelerin sürdürülebilir kârlılık sağlayarak rekabet gücünü korumaları için alışılagelmiş yöntemler yeterli olmamaktadır. İşletmeler doğru stratejik kararlar verebilmek için, yapılarına uygun araç ve yöntemler ile çevrelerini izlemeli, fırsat ve tehditlere karşı tetikte olmalıdır. Bu da rekabet istihbaratı ile mümkün olacaktır. Ancak, hem akademik yazında, hem de iş ortamında rekabet istihbaratı konusunda bilgi ve uygulama yetersizlikleri ve fikir ayrılıkları olduğu dikkati çekmektedir. Bu çalışma ile, işletmelerin stratejik yönelimleri ile istihbarat toplama çabaları arasındaki ilişkinin anlaşılması ile konuya kuramsal olarak tutarlık getirilmesi amaçlanmaktadır. Bu itibarla çalışmada, rekabet istihbaratı ve stratejik yönetim ekolleri tanımlanmış ardından "örnek olay analizi" yönetimiyle iş dünyası ve akademik çevrenin konuya yaklaşımları değerlendirilmiştir. Yapılan içerik analizleri göstermiştir ki, rekabet istihbaratı ve strateji ilişkisi konusu iş dünyası ve akademik çevrede kısıtlı bir uyumluluğa sahiptir. Bu çalışma, teorik ve pratik alanı bir arada değerlendirerek literatürdeki eksikliği gidermenin yanında, iş dünyasınında bu konuda bilinç oluşturarak rekabet istihbaratı uygulamalarının kullanımını yaygınlaştırabilecek öncü bir çalışma olması nedeniyle önemlidir.tr_TR
dc.description.abstractIn this era of information, the competition that is triggered by globalization and technology influences the enterprises with increasing intensity. In this dynamic environment, conventional methods are not sufficient to maintain the competitive power of the enterprises by providing sustainable profitability. In order to make the right strategic decisions, businesses should monitor their environment with appropriate tools and methods, and be alert to opportunities and threats. This will be possible with competitive intelligence. However, it is noteworthy that there are insufficiencies and disagreements in the field of competitive intelligence in both academic and business environment. With this study, it is aimed to provide theoretical consistency with the understanding of the relationship between the strategic orientations of enterprises and comepetitive intelligence gathering efforts. In this respect, competitive intelligence and strategic management schools were defined and then the case studies of business world and academic environment were evaluated with case study analysis method. Content analysis showed that there is a limited compatibility in the business world and academic environment in terms of the relationship between competitive intelligence and strategy.This study is important because it is a pioneering study that can eliminate the lack of literature by evaluating the theoretical and practical field together and to increase the awareness of this issue in the business world and spread the use of intelligence applications.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTOBB University of Economics and Technology, Graduate School of Economics and Social Sciencesen_US
dc.publisherTOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRekabettr_TR
dc.subjectRekabet İstihbaratıtr_TR
dc.subjectStratejitr_TR
dc.subjectStratejik Yönetimtr_TR
dc.subjectÖrnek Olay Analizitr_TR
dc.subjectCompetitionen_US
dc.subjectCompetitive Intelligenceen_US
dc.subjectStrategyen_US
dc.subjectStrategic Managementen_US
dc.subjectCase Study Analysisen_US
dc.titleRekabet istihbaratı ve strateji ilişkisi: Örnek olay analizien_US
dc.title.alternativeRelationship between competitive intelligence and strategy: Case study analysisen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentInstitutes, Graduate School of Economics and Social Sciences, Management Graduate Programsen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıtr_TR
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:İşletme Yüksek Lisans Tezleri / Business Administration Master Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
548521.pdfMerve Ece Algül_Tez5.17 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

168
checked on Nov 4, 2024

Download(s)

124
checked on Nov 4, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.