Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/4160
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTuran, Belgi-
dc.contributor.authorBerker, Ali-
dc.contributor.authorCilasun, Seyit Mümin-
dc.date.accessioned2021-03-19T08:44:55Z-
dc.date.available2021-03-19T08:44:55Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2619-9580-
dc.identifier.urihttps://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/lookAtPublications/paperDetail.xhtml?uId=125814-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/4160-
dc.description.abstractIn this paper, we investigate the evolution and determinants of citizen satisfaction with education services in Turkey using Life Satisfaction Surveys for the period between 2004 and 2015. In this period, the overall satisfaction with education services increase from 55.09% to 61.72%. Regression analysis reveals that, while age, being employed and being married are positively associated with satisfaction, education and income are negatively associated. We also find that, the increase in the frequency of reporting problems from sub-categories of educations services decreases overall the satisfaction with education services. Finally, problems related to registration, quality of education and attitudes of teachers are the most important sub-categories that negatively affect the satisfaction with education services.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada 2004-2015 yıllarına ait Yaşam Memnuniyeti Araştırması kullanılarak eğitim hizmetlerinden vatandaş memnuniyetinin gelişimi ve bu memnuniyetin belirleyicileri incelenmektedir. Bu dönemde eğitim hizmetlerinden memnuniyet %55,09’dan %61,72’e çıkarak %12 oranında artmıştır. Regresyon analizinin bulguları, yaş ile bir işte çalışmanın ve evli olmanın eğitim hizmetlerinden memnuniyeti olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Öte yandan, eğitim düzeyi veya gelir seviyesini yükselmesi durumunda eğitim hizmetlerinden memnuniyet negatif yönde değişmektedir. Son olarak, eğitim hizmetlerinin alt alanlarındaki sorun görme sıklığı arttıkça eğitim hizmetlerinden memnuniyet düşmektedir. Eğitim hizmetlerinden memnuniyeti olumsuz olarak etkileyen en önemli faktörler sırasıyla kayıt işlemlerinin sorunlu olması, eğitimin kalitesinin düşük olması ve öğretmenlerin yaklaşımının sorunlu olmasıdır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherEfil Yayınevitr_TR
dc.relation.ispartofEfil Journal of Economic Researchen_US
dc.relation.ispartofEfil Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectCitizen satisfactionen_US
dc.subjectEducation servicesen_US
dc.subjectVatandaş memnuniyetitr_TR
dc.subjectEğitim hizmetleritr_TR
dc.titleTürkiye’deki Eğitim Hizmetlerinden Vatandaş Memnuniyetinin Analizien_US
dc.title.alternativeAn Analysis of Citizen Satisfaction With Education Services in Turkeyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentFaculties, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Economicsen_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümütr_TR
dc.identifier.volume2-
dc.identifier.issue7-
dc.identifier.startpage62-
dc.identifier.endpage85-
dc.authorid0000-0002-5614-8587-
dc.institutionauthorTuran, Belgi-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept04.01. Department of Economics-
Appears in Collections:İktisat Bölümü / Department of Economics
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

364
checked on Dec 23, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.