Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/5290
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErkan, Tolga-
dc.date.accessioned2021-09-11T14:38:58Z-
dc.date.available2021-09-11T14:38:58Z-
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.issn1300-8811-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/155862-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/5290-
dc.description.abstractGrafik tasarımı bölümleri mezunları işe başlangıçta reklâm endüstrisinde beklenilen pozisyonlar ve ücretlerle istihdam edilememektedir. Bu çalışmada grafik tasarımı bölümlerinin eğitim-öğretim yapısıyla reklâm sektörünün ihtiyaç duyduğu niteliklerin farklılığı sebebiyle ortaya çıkan bu sorunları giderecek çözüm yolları araştırılmıştır. Bu sorunların aşılmasında sırasıyla grafik tasarım müfredatının reklâm endüstrisiyle örtüşecek biçimde güncel yazılım, donanım ve etkili eğitim-öğretim yöntemleriyle desteklenmesi, üniversite-endüstri işbirliğinin arttırılması ve mesleki stajların etkinleştirilmesi konuları tartışılmaktadır. Ayrıca, bu makalede grafik tasarımı bölümlerinin reklâmcılık sektörünün beklentilerini karşılayacak biçimde eğitim-öğretimin geliştirilmesinde eğitimcilerin tasarım bilgi-becerilerini güncel tutmaları ve öğrencilerin reklâm endüstrisini yakından takip etmesinin desteklenmesi mezunların aleyhine bozulan reklâm sektöründeki istihdam dengesini düzelteceği öngörülmektediren_US
dc.description.abstractGraphic design graduates are not employed at the expected positions and salary levels in the advertising industry at the beginnings of their career. Taking this as the research problem, this study focuses on filling the gap between qualities needed by the advertising sector and the educational-training formation of graphic design departments. In order to solve this problem, it might be helpful to enhance the graphic design curriculum with information science, technology and effective instruction methods, strengthening university and industry collaboration and increasing the effectiveness of vocational internships, encouraging students to follow up innovations in the industry and simultaneously educators maintaining current knowledge and skills.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Bilimleri, Yazılım Mühendisliğien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleGrafik tasarımı bölümlerinin reklâm endüstrisiyle uyumuen_US
dc.title.alternativeCompatibility of graphic design departments with the advertising industryen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentFaculties, Faculty of Fine Arts Design and Architecture, Department of Visual Communication Designen_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümütr_TR
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1049en_US
dc.identifier.endpage1058en_US
dc.institutionauthorErkan, Tolga-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid155862en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Görsel İletişim Tasarımı Bölümü / Department of Visual Communication Design
TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

104
checked on Nov 4, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.