İşletme Bölümü / Department of Business Administration
Permanent URI for this collectionhttps://gcris3.etu.edu.tr/handle/20.500.11851/271
Browse
Browsing İşletme Bölümü / Department of Business Administration by Author "Bengisu Bilici, Gökçen"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object İkinci El Çevrimiçi Müşteri Ve Satıcı Etkileşimi(Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 2024) Tor, Emine Zehra; Kalender, Yunus; Bengisu Bilici, Gökçen; Tarı Kasnakoğlu, BernaBu çalışmanın amacı, çevrimiçi ikinci el alışverişte, müşteri etkileşimini sağlayan faktörlerle ilgili keşifsel bir analiz yapmayı amaçlamaktadır. Çevrimiçi ikinci el pazarlarda tüketiciler hem alıcı hem de satıcı olabilmektedir. Alıcı motivasyonları, değerleri ve davranışları çokça çalışılmış olmasına karşın, ikinci el satıcıların çevrimiçi etkileşime olan katkıları üzerinde sınırlı sayıda çalışma mevcuttur. Bu çalışmada müşteri etkileşimi odaklı bir model, 322 kişiye uygulanan bir anket ile test edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre ürün hakkında verilen yeterli bir açıklama, müşteri etkileşimini artırmaktadır. Ancak satıcının etkileşimine yönelik birikimi, ürün bilgisinin yarattığı etkiye aracılık yapmaktadır. Yani satıcı etkileşimi yüksek ise, bunun müşteri etkileşimine etkisi daha yüksek gözükmektedir. Bu bulgulara göre müşteri etkileşiminin tek başına ele alınmadan satıcı etkileşimi bağlantısı kurularak tartışılması gerekli görülmektedir.
