Covıd-19 Salgın Hastalığı Nedeniyle Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Gerçekleştirilen “yirmi Birinci Yüzyılda Sanat ve Tasarım” Dersinde Yaşanan Değişiklikler

No Thumbnail Available

Date

2021

Authors

Özsoy, Vedat

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

İstanbul Medeniyet Üniversitesi

Open Access Color

GOLD

Green Open Access

Yes

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Publicly Funded

No
Impulse
Average
Influence
Average
Popularity
Average

Research Projects

Journal Issue

Abstract

COVID-19 küresel salgın döneminde, TOBB ETÜ Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Sanat ve Tasarım Bölümü Lisans Programında yer alan “Yirmi Birinci Yüzyılda Sanat ve Tasarım” dersi, fakülte ve üniversite seçmeli dersi statüsündedir. Ders ile öğrencilerin günümüzde etkili olan sanat ve tasarım uygulamalarını araştırmaları, düşünsel yönlerini incelemeleri ve bunların yirmi birinci yüzyıl kültürünün oluşumuna katkılarını kavramaları amaçlanmıştır. Uzaktan eğitim süreci bu dersin programında bazı değişikliklerin yapılmasını zorunlu kılmıştır. Dersin doğası ve kurgusu gereği her yıl düzenli olarak İstanbul sanat ve tasarım bienallerine, müzelerine öğrencilerle yapılan inceleme gezilerine gidilememiş, internet ortamındaki çevrimiçi sanal müze ve sanat galerilerinin bir URL listesi hazırlanmış, dünyadaki önemli görsel sanatlar, mimarlık ve tasarım eserlerine yer veren çevrimiçi web sitelerinin web adresleri belirlenerek öğrencilere ödevlerinde kullanmaları için verilmiştir. Bu süreçte öğrencilerin derse devamı normal dönemlerdeki gibi düzenli olmuştur. Uzaktan eğitimde dersin ölçme ve değerlendirmesinde “kopya” ile ilgili yaşanan sorunlar Zoom video kaydı ve ekran görüntüsü alınarak büyük oranda giderilmiştir. Değerlendirmesi ödevlere dayalı olan derste yapılan eşleştirme testleri WhatsApp aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, normal eğitimde olduğu gibi uzaktan eğitim sürecinde de belirlenen amaçlara ulaşma konusunda önemli bir sorunla karşılaşılmadığı söylenebilir. Ayrıca bu dönemde bilişim ve iletişim teknolojilerinin zorunlu olarak derste kullanılması yoluyla elde edilen bazı önemli bilgi birikimi ve deneyimler olmuştur. Bunların normal döneme geçildiğinde bu dersin içeriğini ve işlenişini zenginleştireceği ve dersin hedeflerine ulaşmayı kolaylaştıracağı değerlendirilmektedir. Ancak normal zamandaki derslerde öğrenci-öğretim elemanı arasında yüz yüze ve karşılıklı öğrenme ile elde edilen duyusal ve duygusal etkileşimin uzaktan çevrimiçi eğitimde oluşmamasının önemli bir eksiklik olduğu değerlendirilmektedir.
The "Art and Design in the Twenty-First Century" course is in the TOBB ETU Faculty of Architecture and Design curriculum. With the course, it is aimed that the students research the art and design practices that are effective today, examine their intellectual aspects, and comprehend their contribution to the formation of the twenty-first-century culture. Because COVID-19 pandemic, the distance education process has made it necessary to make some changes in the program of this course. Due to the nature and structure of the course, the Istanbul art and design biennials, which are held regularly every year, could not be visited because of the pandemic. Therefore, a URL list of online virtual museums and art galleries has been prepared and given to students for their homework. During the pandemic, the student's attendance at the course was regular as in the normal periods. Problems with "copy" in the measurement and evaluation of the course in distance education have been largely resolved by taking Zoom video recording and screenshots. As a result, it can be said that no significant problem has been encountered in the distance education process in achieving the goals. In addition, there were some critical knowledge and experiences gained through the compulsory use of information and communication technologies. It is considered that these will enrich the content and teaching of this course and facilitate reaching the goals of the course when the education returns to the normal period. However, it is considered an essential deficiency that the sensory and emotional interaction between the student and the instructor, obtained through face-to-face and mutual learning, does not occur in distance online education.

Description

Keywords

COVID-19 Pandemisi ve Eğitim, Uzaktan Sanat ve Tasarım Eğitimi, Dijital Öğrenme, COVID-19 Pandemic and Education, Distance Art and Design Education, Digital Learning, COVID-19 Pandemisi ve Eğitim;Uzaktan Sanat ve Tasarım Eğitimi;Dijital Öğrenme, COVID-19 Pandemic and Education;Distance Art and Design Education;Digital Learning, COVID-19 Pandemic and Education, Digital Learning, Uzaktan Sanat ve Tasarım Eğitimi, Distance Art and Design Education, Dijital Öğrenme, COVID-19 Pandemisi ve Eğitim

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Özsoy, V. (2021). COVID-19 Salgın Hastalığı Nedeniyle Uzaktan Eğitim Yöntemiyle Gerçekleştirilen “Yirmi Birinci Yüzyılda Sanat Ve Tasarım” Dersinde Yaşanan Değişiklikler. Medeniyet Sanat Dergisi, 7(2), 201-213.

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A
OpenCitations Logo
OpenCitations Citation Count
N/A

Source

Medeniyet Sanat Dergisi

Volume

7

Issue

2

Start Page

201

End Page

213
Google Scholar Logo
Google Scholar™
OpenAlex Logo
OpenAlex FWCI
0.0

Sustainable Development Goals

1

NO POVERTY
NO POVERTY Logo

2

ZERO HUNGER
ZERO HUNGER Logo

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

7

AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY Logo

8

DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH Logo

9

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE Logo

10

REDUCED INEQUALITIES
REDUCED INEQUALITIES Logo

11

SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES Logo

12

RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION Logo

13

CLIMATE ACTION
CLIMATE ACTION Logo

14

LIFE BELOW WATER
LIFE BELOW WATER Logo

15

LIFE ON LAND
LIFE ON LAND Logo

16

PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS Logo

17

PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS Logo