Görsel Sanatlar Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
No Thumbnail Available
Date
2019
Authors
Özsoy, Vedat
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Pegem Akademi Yayıncılık
Open Access Color
Green Open Access
No
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Publicly Funded
No
Abstract
Görsel sanatlar eğitimi bireylere iyiyi içeren “etik” ve güzeli içeren “estetik” değerleri kazandırmaktadır. Bireyin estetik beğeni düzeyi görsel sanatlar ve tasarım alanında aldığı eğitim ile doğru orantılı olarak gelişir ve zenginleşir. Bu nedenle okul yıllarında öğrencilere kazandırılacak estetik duyarlılık ve beğeni düzeyi önemlidir. Bireylerin erken okul yıllarında alacakları bu estetik eğitim, onların daha sonraki yıllarda verecekleri kararlarda çok etkili olacaktır. İyi bir görsel sanatlar eğitimi almış birey hangi işi yaparsa yapsın, hangi mesleği seçerse seçsin, toplumsal yaşamında estetik duyarlılığını, sanatsal yaratıcılığını ve eleştirel bakış açısını işine, mesleğine ve çevresine yansıtacaktır. Yükseköğretim Kurulu’nun 2018 yılında aldığı kararla değiştirilen eğitim fakülteleri lisans programları, öğretmen yetiştirmede yeni bir yapı oluşturmuş, bu değişiklik görsel sanatlar öğretmeni yetiştiren Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalları Lisans Programında da yapılmıştır. Yeni eğitim programında dört yeni ders konulmuştur. Bunlar sırasıyla: Görsel Sanatlar Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Görsel Sanatlar Öğretim Programları, Görsel Sanatlar Öğretimi 1 ve son olarak Görsel Sanatlar Öğretimi 2 dersleridir. Farklı içeriklerle oluşturulan bu derslerden birincisine yönelik yazılı kaynak gereksinimini karşılamak üzere bu kitap yayımlanmıştır. Kitap yalnızca öğretmen adayları için değil, meslekteki görsel sanatlar ve sınıf öğretmenlerinin de ihtiyaçlarını karşılayacak bir içerikte hazırlanmıştır.
Description
ORCID
Keywords
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A

OpenCitations Citation Count
8
Source
Volume
Issue
Start Page
1
End Page
216
PlumX Metrics
Captures
Mendeley Readers : 4
Page Views
1188
checked on Dec 23, 2025
Google Scholar™


