Effects of situational and structural factors on co-creation in retail stores
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Middle East Technical University
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
This paper focuses on the dialogical components of a service relationship and their effects on co-creation. We attempt to investigate the effects of one situational variable (partner’s perceptions of the other partner’s resources) and one non-situational variable (store brand perceptions) on co-creative behavior. To test the proposed model, dyadic survey data of 364 pairs was collected in retail stores where one customer and one salesperson interacted in a sales exchange. Data were analyzed using the structural equation modeling technique. Results support that store brand perceptions, directly and indirectly, increase co-creation through the perceptions of the partners’ resources.
Bu makale, bir hizmet ilişkisinin diyalojik bileşenlerine odaklanmakta ve bunların ortak yaratım üzerindeki etkilerini incelemektedir. Bir durumsal değişkenin (bir partnerin, diğerinin kaynaklarına yönelik algıları) ve bir durumsal olmayan değişkenin (mağazanın marka algısı) ortak yaratım davranış üzerindeki etkilerini araştırılmaktadır. Önerilen modeli test etmek için, perakende mağazalarda bir müşteri ile bir satış elemanının bir satış ortamında etkileşimde bulunduğu 364 çiftlik diyadik anket verisi toplandı. Veriler, yapısal denklem eşitleme tekniği kullanılarak analiz edildi. Sonuçlar, mağazanın marka algılarının, partnerlerin kaynaklarına yönelik algılar aracılığıyla doğrudan ve dolaylı olarak ortak yaratımı artırdığı bulgusunu desteklemektedir.
Bu makale, bir hizmet ilişkisinin diyalojik bileşenlerine odaklanmakta ve bunların ortak yaratım üzerindeki etkilerini incelemektedir. Bir durumsal değişkenin (bir partnerin, diğerinin kaynaklarına yönelik algıları) ve bir durumsal olmayan değişkenin (mağazanın marka algısı) ortak yaratım davranış üzerindeki etkilerini araştırılmaktadır. Önerilen modeli test etmek için, perakende mağazalarda bir müşteri ile bir satış elemanının bir satış ortamında etkileşimde bulunduğu 364 çiftlik diyadik anket verisi toplandı. Veriler, yapısal denklem eşitleme tekniği kullanılarak analiz edildi. Sonuçlar, mağazanın marka algılarının, partnerlerin kaynaklarına yönelik algılar aracılığıyla doğrudan ve dolaylı olarak ortak yaratımı artırdığı bulgusunu desteklemektedir.
Description
ORCID
Keywords
Employee-customer interaction, consumer perception, co-creation, service relationship, brand store image, AMOS, Çalışan-müşteri etkileşimi, tüketici algısı, ortak yaratım, hizmet ilişkisi, mağaza marka imajı
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
METU Studies in Development / Middle East Technical University Studies in Development (METUSD)
Volume
51
Issue
1
Start Page
105
End Page
126
Page Views
295
checked on Dec 08, 2025