Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/3331
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDoğan, Celal Deha-
dc.contributor.authorAnadol, Hatice Özlem-
dc.date.accessioned2020-02-11T07:13:24Z-
dc.date.available2020-02-11T07:13:24Z-
dc.date.issued2017-01
dc.identifier.citationDoğan, C. D., & Anadol, H. Ö. (2017). GENELLENEBİLİRLİK KURAMINDA TÜMÜYLE ÇAPRAZLANMIŞ ve MADDELERİN PUANLAYICILARA YUVALANDIĞI DESENLERİN KARŞILAŞTIRILMASI. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 361-372.en_US
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/3331-
dc.identifier.urihttps://kefdergi.kastamonu.edu.tr/index.php/Kefdergi/article/view/1225-
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFMU5UUTRPQT09-
dc.description.abstractThis study aims to investigate the comparison of G and Phi coefficients calculated both by a fully crossed (bxpxm) design (b: person; p: rater; m:item) and a nested (bx(m:p)) design in which items are nested in raters but individuals are crossed with items and raters in the process of grading English Composition Writing Skill. The study consists of students who attend a private university and 3 raters. According to the results, G and Phi coefficients of the fully crossed design were higher. In terms of sources of variance, while person has the highest percentage in total variance in fully crossed design, occasion has relatively low percentage. Findings indicate that fully crossed design yields more reliable results in classroom practices. In this respect, fully crossed design is recommended for classroom practices.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada İngilizce Kompozisyon Yazma Becerisinin puanlanması sürecinde tümüyle çaprazlanmış desenin (bxpxm) ve maddelerin puanlayıcıya yuvalandığı ancak bireylerin maddeler ve puanlayıcılar ile çaprazlanmış olduğu desenin (bx(m:p)) kullanıldığı durumlarda elde edilen G ve Phi katsayılarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmaya bir vakıf üniversitesi hazırlık okulunda öğrenim gören ve 3 puanlayıcı dahil olmuştur. Çalışma sonucunda tümüyle çaprazlamış desen ile elde edilen G ve Phi katsayıları daha yüksek çıkmıştır. Değişkenlik kaynaklarına göre varyans bileşenleri incelendiğinde birey ana etkisine ilişkin varyans tümüyle çaprazlanmış desen için daha yüksekken kalan etkiye ilişkin varyans değeri daha düşüktür. Bu bulgular sınıf içi uygulamalarda tümüyle çaprazlanmış desenin daha güvenilir sonuçlar verdiğini göstermektedir. Bu bağlamda sınıf içi uygulamalarda pratik koşullar sağlandığında tümüyle çaprazlanmış desenin kullanılması önerilmektedir.tr_TR
dc.language.isotren_US
dc.publisherKastamonu Üniversitesitr_TR
dc.relation.ispartofKastamonu Education Journalen_US
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInterater Reliabilityen_US
dc.subjectGeneralizability Theoryen_US
dc.subjectFully crossed designsen_US
dc.subjectNested designsen_US
dc.subjectPuanlayıcılar arası Güvenirliktr_TR
dc.subjectGenellenebilirlik Kuramıtr_TR
dc.subjectTümüyle Çaprazlanmış Desenlertr_TR
dc.subjectYuvalanmış Desenlertr_TR
dc.titleGenellenebilirlik Kuramında Tümüyle Çaprazlanmış ve Maddelerin Puanlayıcılara Yuvalandığı Desenlerin Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparing Fully Crossed and Nested Designs Where Items Nested in Raters in Generalizability Theoryen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentRectorate, Department of Foreign Languagesen_US
dc.departmentRektörlük, Yabancı Diller Bölümütr_TR
dc.identifier.volume25
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage361
dc.identifier.endpage372
dc.institutionauthorAnadol, Hatice Özlem-
dc.contributor.YOKid37982-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpFMU5UUTRPQT09-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept14. Department of Foreign Languages-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Yabancı Diller Bölümü / Department of Foreign Languages
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Genellenebilirlik.pdf342.26 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

112
checked on Oct 3, 2022

Download(s)

8
checked on Oct 3, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.