Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/3480
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAslan, Şaha-
dc.contributor.authorBaysal, Özlem-
dc.date.accessioned2020-04-22T12:42:59Z
dc.date.available2020-04-22T12:42:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationBaysal, Ö. (2019). Deneyim tasarımı bağlamında ticari sergilemelerdebir tasarım ilkesi olarak geçicilik. Ankara: TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]tr_TR
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/3480-
dc.description.abstractBu araştırma, mekânı, deneyim tasarımı bağlamında bir tasarım ilkesi olarak geçicilik kavramı üzerinden tartışmaya açmayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, çok boyutlu bir deneyim alanı olarak kabul edilen mekân ve deneyim odaklı üretilen ticari sergileme mekânlarının tasarım üzerine olan etkileri ile bu mekânların yüklendiği anlamlara dair iş birlikleri sorgulanmıştır. Geçicilik kavramı, deneyim ve pazarlama kavramları üzerinden tariflenerek bir tasarım ilkesi olarak araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Çalışma 'geçici mekân' olarak da tanımlanan 'pop-up mekân'ları analiz etmeyi amaçlamakta ve ticari sergileme mekânlarını bir 'deneyim tasarımı' problemi kabul etmektedir. Bu bağlamda geçicilik kavramı pazarlama ve tasarım alanlarının ara kesitinde, mekân algısı özelinde ele alınmıştır. Bu bağlamda tezin birinci bölümünde, konunun önemi, amacı – kapsamı, yöntemi ve kurgusu aktarılmıştır. İkinci bölümünde, tezin bağlamını oluşturan deneyim ve deneyim tasarımı kavramları okuyucuya sunulmuştur. Üçüncü bölümünde, tezin temelini oluşturan geçicilik kavramı detaylandırılmıştır. Dördüncü bölümünde, deneyim ve ticari sergilemeyle olan ilişkisini açıklamak adına pazarlama kavramlarına açıklık getirilmiştir. Beşinci bölümünde, örnekler üzerinden ticari sergileme mekânlarının geçiciliği tartışılırken; altıncı bölümde sonuç ve öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractThis research aims to open a discussion for space on the concept of temporality as a design principle in the context of experience design. Within the scope of the study, the effects of spaces that are considered as a multi-dimensional experience space and the commercial exhibition spaces which are created through experience-oriented on the design, and the collaborations regarding the meanings of these spaces are questioned. The concept of temporality is defined through experience and marketing notions and it forms the basis of the research as a design principle. The study purposes to analyse 'the pop-up spaces', which are also described as 'temporary spaces', and accepting commercial exhibition spaces as an 'experience design' problem. In this context, the temporality concept has been tackled in the cross-section of marketing and design areas, and especially in space perception. In this sense, the importance of the topic, aim - scope, method and construction of the research are explained in the first chapter of the thesis. In the second chapter, the concepts of experience and experience design, which form the context of the thesis, are presented to the reader. In the third chapter, the concept of temporality which constructs the basis of the thesis is elaborated. In the fourth chapter, the concepts of marketing are explained in order to explain the relationship between experience and commercial exhibition. In the fifth section, the temporality of commercial exhibition spaces is debated through examples; in the last chapter, conclusions and recommendations are presented in detail.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTOBB University of Economics and Technology, Graduate School of Economics and Social Sciencesen_US
dc.publisherTOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeneyimtr_TR
dc.subjectDeneyim tasarımıtr_TR
dc.subjectTicari sergilemelertr_TR
dc.subjectGeçiciliktr_TR
dc.subjectExperienceen_US
dc.subjectExperience designen_US
dc.subjectRetail storesen_US
dc.subjectTemporarinessen_US
dc.titleDeneyim tasarımı bağlamında ticari sergilemelerdebir tasarım ilkesi olarak geçiciliken_US
dc.title.alternativeTemporariness as a principle of design in commercialexhibitions in the context of experience designen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentInstitutes, Graduate School of Economics and Social Sciences, Industrial Designen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalıtr_TR
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tasarım Yüksek Lisans Tezleri / Industrial Design Master Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
589123.pdfÖzlem Baysal_Tez30.24 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

118
checked on Apr 15, 2024

Download(s)

20
checked on Apr 15, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.