Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/5325
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGül, Leman Figen-
dc.date.accessioned2021-09-11T14:39:05Z-
dc.date.available2021-09-11T14:39:05Z-
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.issn0258-5316-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/123836-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/5325-
dc.description.abstractÜç Boyutlu (3B) sanal dünyaların işbirlikli tasarım eğitiminde gelişen bir bilişim aracı olarak kullanılması son yıllarda artan bir kabul görmeye başlamıştır. Bu makalede 3B sanal dünyaların mimari tasarım eğitiminde kullanımına dair bir atölye çalışması konu edilmiştir. Öğrenciler uzak coğrafyadaki takım arkadaşlarıyla birlikte sanal dünyada bir ev tasarlamışlardır. Newcastle Üniversitesi (Avustralya) ile Rangsit Üniversitesi’ndeki (Tayland) mimarlık öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilen bu sanal tasarım atölyesi detaylarıyla ele alınmıştır. Atölyenin tamamlanmasını takiben yapılan anket çalışması ve gözlemlerimize yer verilmiştir. İşbirlikli tasarım atölyesinde kullanılan 3B sanal dünyanın desteklediği ve kısıtlama getirdiği unsurlar tespit edilmiştir. Bu makale teknik ve yöntemsel olarak deneyimlerimizden çıkardığımız sonuçları ve işbirlikli tasarım eğitim platformu olarak 3B sanal dünyalar ile ilgili çeşitli değerlendirmelerimizi içermektedir.en_US
dc.description.abstractWith recent developments in communication and information technologies, using collaborative virtual environment in design practice has experienced a remarkable increase. Today. those advanced technologies also bring new challenges for design education. Particularly, employing 3D virtual worlds in design teaching, which requires the consideration of new pedagogical approaches, has been accepted and widely practiced. However, there is a general lack of formal evaluation with empirical evidence of the performance of virtual worlds and students’ perception of using 3D virtual worlds in design collaboration. The paper starts with a collaborative design studio over Second Life which took place in a virtual island, ‘NU Genesis’, between the University of Sydney and Rangsit University. The paper presents the design outcomes and an analysis on the result of an inclusive questionnaire completed by the participated students. In this paper, based on the teaching experience in 3D virtual worlds and the results of the questionnaires, the benefits and shortcomings of virtual worlds on collaborative design education have been evaluated.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOrta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİşbirlikli mimari tasarım eğitiminde sanal dünya kullanımıen_US
dc.title.alternative3D virtual worlds in collaborative design teachingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentFaculties, Faculty of Architecture and Design, Department of Architectureen_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümütr_TR
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage255en_US
dc.identifier.endpage267en_US
dc.institutionauthorGül, Leman Figen-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityQ2-
dc.identifier.trdizinid123836en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.dept06.01. Department of Architecture-
Appears in Collections:Mimarlık Bölümü / Department of Architecture
TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.