Çoklu Zeka Kuramına Göre Hazırlanan Sanatsal Etkinliklerin Öğrencilerin Tasarım İlkelerinden Ritim Konusunu Öğrenmelerine Etkisinin İncelenmesi

dc.contributor.author Dilli, Rukiye
dc.contributor.author Bölükoğlu, Hülya İz
dc.date.accessioned 2019-07-10T14:46:05Z
dc.date.available 2019-07-10T14:46:05Z
dc.date.issued 2014-08
dc.description Journal English title: Education And Society in the 21st Century en_US
dc.description.abstract This study, trying to answer the question of whether the art activities prepared according to the multiple intelligences theory have an effect on the learning of the rhythm topic by the 6th grade students, examines the 5 intelligences and how they would be utilized in the art education courses. The study, aiming to determine whether the art activities prepared according to the multiple intelligences theory have a significant effect on the learning of the rhythm topic, is an experimental study. In the instruction utilizing the multiple intelligences theory, the lesson planning with the eight intelligence areas was done by the researcher, and worksheets and materials were prepared. Also, an activity with the students was organized during the instruction. It was concluded from the study that the activities conducted in the verbal, visual, and musical-rhythmic areas of multiple intelligences have significant effect on the instruction of the rhythm topic compared to the traditional method. en_US
dc.description.abstract Çoklu zeka kuramına göre hazırlanan sanatsal etkinliklerin 6. sınıf öğrencilerinin ritim konusunu öğrenmelerinde anlamlı bir etkisi var mıdır? sorusuna yanıt verilmeye çalışılan bu çalışmada, çoklu zeka kuramında yer alan 5 zeka türü incelenerek bu zeka türlerinin sanat eğitimi derslerinde nasıl kullanılabileceği araştırılmıştır. Çoklu zeka kuramına göre hazırlanan sanatsal etkinliklerin, öğrencilerin ritim konusunu öğrenmelerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını saptamayı amaçlayan bu çalışma deneysel niteliktedir. Çoklu zeka kuramıyla yapılan öğretimde sekiz zeka alanını içeren ders planı araştırmacı tarafından oluşturulmuş, her davranışı destekleyen çalışma kağıtları ve materyaller hazırlanmıştır. Ayrıca ritim konusu işlenirken öğrencilerle birlikte bir uygulama çalışması yürütülmüştür. Çoklu zeka kuramının sözel, görsel, müziksel-ritmik alanda yapılan etkinliklerinin; ritim konusunun öğretiminde, geleneksel yönteme göre anlamlı bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. en_US
dc.identifier.citation Dilli, R., & Bölükoğlu, H. İ. (2014). Çoklu Zeka Kuramına Göre Hazırlanan Sanatsal Etkinliklerin Öğrencilerin Tasarım İlkelerinden Ritim Konusunu Öğrenmelerine Etkisinin İncelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(8), 19-36. en_US
dc.identifier.issn 2147-0928
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/download/article-file/59531
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11851/2049
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi en_US
dc.relation.ispartof 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject art education en_US
dc.subject visual arts course en_US
dc.subject multiple intelligence en_US
dc.subject multiple intelligence theory en_US
dc.subject rhythm en_US
dc.subject sanat eğitimi; görsel sanatlar dersi; çoklu zeka; çoklu zeka kuramı; ritim en_US
dc.title Çoklu Zeka Kuramına Göre Hazırlanan Sanatsal Etkinliklerin Öğrencilerin Tasarım İlkelerinden Ritim Konusunu Öğrenmelerine Etkisinin İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Examination of the Effect of Art Activities Prepared According To Multiple Intelligence Theory on the Learning of the Rhythm Topic en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Bölükoğlu, Hülya
gdc.description.department Faculties, Faculty of Fine Arts Design and Architecture, Department of Visual Communication Design en_US
gdc.description.department Fakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü en_US
gdc.description.endpage 35 en_US
gdc.description.issue 8 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 19 en_US
gdc.description.volume 3 en_US
gdc.description.wosquality N/A
relation.isAuthorOfPublication 95082b36-a4e4-4d99-af44-701d77ec0fd2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 95082b36-a4e4-4d99-af44-701d77ec0fd2
relation.isOrgUnitOfPublication b364c575-c410-44cb-b58a-cdc54e358a0d
relation.isOrgUnitOfPublication ca7d06aa-d3c5-4cd9-80a5-68305504984b
relation.isOrgUnitOfPublication 80088808-d92c-4251-ad3e-435c98e0ac85
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b364c575-c410-44cb-b58a-cdc54e358a0d

Files