Darbe ve Hasara Ugramıs Tabakalı Kompozitlerde Çatlak Ilerlemesinin Sayısal ve Deneysel Yöntemlerle Tespiti

dc.contributor.author Görgülüarslan, Recep Muhammet
dc.contributor.author Güler, Mehmet Ali
dc.contributor.author Çöker, Demirkan
dc.contributor.other 02.7. Department of Mechanical Engineering
dc.contributor.other 02. School of Engineering
dc.contributor.other 01. TOBB University of Economics and Technology
dc.date.accessioned 2023-02-26T20:23:40Z
dc.date.available 2023-02-26T20:23:40Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Bu projede, Peridinamik teori ile kompozit yapılarda meydana gelen hasarın tahmin etmeye yönelik çalısmalar yapılmıstır. Klasik Sürekli Ortamlar Mekanigi, yerel kısmi türevlere dayalı oldugu için yapıda meydana gelecek hasarın modellenmesine uygun degildir. Peridinamik teori ise yerel olmayan ve integral bazlı denklemlere dayanan bir teori olması nedeniyle hasar olusumu ve ilerlemesinin nümerik analizi için oldukça uygun bir teoridir. Ayrıca Peridinamik teoriye ek olarak, Sonlu Elemanlar Analizi (SEA) ve Kohezif Bölge Metodu (KBM) yapılan çalısmalarda kullanılan nümerik yöntemlerdir. Proje kapsamında, kompozit malzemelerde meydana gelen mod I (Çift Ankastre Kiris Testi), mod II (Uç Çentik Egilmesi Testi) ve karma mod (Karısık Modlu Bükme Testi) yüklemeleri altındaki delaminasyon hasarını tahmin etmeye yönelik Peridinamik bir formülasyon gelistirilmistir. Bu formülasyon, analitik çözüm, KBM çözümü ve literatür ile dogrulanmıstır. Ayrıca, yapıstırılmıs iki homojen plaka arasında çarpma hasarı sonucu yüksek hızlarda ilerleyen çatlaklar Peridinamik yöntemle analiz edilmistir. Ortotropik plakalar için, kesme deformasyonunu dikkate alan Mindlin plakası formülasyonu, Peridinamik teoriye uyarlanmıstır. Kalın ortotropik plakalarda egilme yükü sonucu olusan deformasyonlar ve çatlak olusumu olusturulan yöntem ile modellenmistir. Elde edilen elastik deformasyonlar SEA ile dogrulanmıstır. Çekme yükü altındaki kompozit plakalardaki delikler etrafında olusan gerinim ve gerilmelerin birbiriyle etkilesimi Peridinamik yöntem ile incelenmistir ve elde edilen sonuçlar literatür ile dogrulanmıstır. Genel olarak peridinamik teori ile elde edilen tüm sonuçlar, Peridinamik teorinin dinamik ve statik yüklemeler altında, kompozit malzemelerdeki hasar davranısını tahmin etmek için oldukça uygun oldugunu göstermistir. en_US
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1145446
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11851/10258
dc.language.iso tr en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Fen en_US
dc.subject Mühendislik en_US
dc.subject Mühendislik, Makine en_US
dc.subject Bag Bazlı Peridinamik Teori en_US
dc.subject Kohezif Bölge Modellemesi en_US
dc.subject Kompozit malzemeler en_US
dc.subject delaminasyon hasarı en_US
dc.title Darbe ve Hasara Ugramıs Tabakalı Kompozitlerde Çatlak Ilerlemesinin Sayısal ve Deneysel Yöntemlerle Tespiti en_US
dc.type Project en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Güler, Mehmet Ali
gdc.author.institutional Görgülüarslan, Recep Muhammet
gdc.description.department TOBB ETÜ en_US
gdc.description.departmenttemp TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ en_US
gdc.description.endpage 183 en_US
gdc.description.publicationcategory Diğer en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 0 en_US
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.trdizinid 1145446
relation.isAuthorOfPublication 2be204be-fac1-4564-9258-2e53a338abb0
relation.isAuthorOfPublication 19f935e3-4536-43f0-a590-beb664314f24
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2be204be-fac1-4564-9258-2e53a338abb0
relation.isOrgUnitOfPublication b326b4ee-7fc2-4f63-afef-22129afbb77e
relation.isOrgUnitOfPublication a9abd75e-3cd8-44b3-a2bb-d7c72a7e2f1d
relation.isOrgUnitOfPublication 80088808-d92c-4251-ad3e-435c98e0ac85
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b326b4ee-7fc2-4f63-afef-22129afbb77e

Files