Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/10568
Title: Narrative act in an architectural design studio: Studio alti | üstü
Other Titles: Mimari tasarim stüdyosunda anlati eylemi: Stüdyo alti | üstü
Authors: Gür, Pelin
Advisors: Çağlar, Tayyibe Nur
Bancı, Selda
Keywords: Mimarlık
Architecture
Tasarim eylemi
Mimari tasarim stüdyosu
Anlati çizimi
Fragman
Medya
Design act
Architectural design studio
Narrative drawing
Fragment
Media
Publisher: TOBB ETÜ
Abstract: Tez, bir tasarim araci ve nesnesi olan anlati edimlerinin/eylemlerinin yaratici üretme potansiyelini mimari tasarim stüdyolari ile arastirir ve TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (ETÜ), Mimarlik Bölümü, Stüdyo Alti | Üstü baglaminda yeniden düsünmeye ve tartismaya açar. Stüdyo Alti | Üstü geçmisin ve bugünün görsel ve metinsel tasarim araçlari ile bugünün mimari tasarim egitimine dair dejenerasyonlar için bir yeniden düsünme ortamidir; gelecege dair spekülasyonlar üretmek, görünmez nitelikleri ortaya çikarirken kusurlari, hatalari, deneme yanilma yöntemlerini açiga çikarmayi amaçlayan, mimarliga anlatilar araciligiyla bakan, süreç odakli alternatif bir tasarim stüdyosudur. Tasarim sürecini anlati ile bir hikâye/kurgu etrafinda gelistirirken mimari tasarimin sinirlarini zorlayarak hayal gücü-imge, düsünme-yapma arasinda yaratici ve tetikleyici iliskiler kurar. Anlati eylemleri, tasarim fikirlerini üretmenin bir yolu ve yeniden üretmek için bir düsünme biçimidir. Anlati, fragmanlardan olusan parçali bir yapidir; her fragman, olaylarin ve iliskilerin üretilmesi ve yeniden üretilmesi yoluyla tasarim düsüncesinin insasina katilir. Anlatinin yapisal, düsünsel ve söylemsel dogasi, mimari tasarim düsüncesinin üretiminde, yorumlanmasinda ve algilanmasinda esastir. Bu süreçte gelistirilen tüm tasarim fragmanlari, anlatilar, Stüdyo Alti | Üstü baglaminda bir hikâye/kurgu üzerinden 3D modelleme, animasyon, kolaj, çizgi roman veya bir dizi ortografik mimari çizim gibi farkli medyalar araciligiyla mimari düsüncenin görsel ve metinsel temsilini olusturur. Stüdyo Alti | Üstü, anlati eylemleri ve medya araciligiyla gerçek disi / insa edilmemis / kurgusal olani somutlastirirken hikaye ve çizgi arasinda bir diyalog olarak anlati çizimini (narrative drawing) kullanir. Anlati çizimi, herhangi bir medya araciligiyla olusturulan mimari bir hikâyedir, gizli olasiliklarla dolu belirsiz yerleri hayal etmek, tanimlamak ve gerçeklestirmek için alternatif bir ortamdir. Tez, Stüdyo Alti | Üstü baglaminda, mimari tasarim stüdyosunda bir ögrenme ve ögretme yaklasimi olarak anlati edimlerine/eylemlerine dair, teorik ve pratik bir arastirma sunmaktadir ve bugünün tasarim araçlari ile mimarlik egitiminin gelecegine dair spekülasyonlar/anlatilar üretmeyi ve anlatinin potansiyellerine dair bir degerlendirme yapmayi hedeflemektedir.
This thesis investigates the creative potential of narrative acts as a design tool and an object through architectural design studios and opens it to reconsideration and discussion in the context of Studio Alti | Üstü, Department of Architecture, TOBB University of Economics and Technology (ETU). Studio Alti | Üstü is a rethinking environment about today's architectural design education with the visual and textual design tools of the past and present; it is a process-oriented alternative studio that looks at architecture through narratives, established to produce speculations about the future, to expose flaws, mistakes, trial and error methods while revealing the invisible qualities. While developing the design process around a story/fiction with narrative, the studio pushes the boundaries of architectural design and establishes creative and triggering relationships between imagination-image and thinking-making. As a way of generating design ideas, narrative acts also constitute a modality of thinking to reproduce them. Narrative is a fragmented structure; each fragment participates in the construction of design thinking through the production and reproduction of events and relationships. The structural, ideational and discursive nature of narrative is fundamental to the production, interpretation and perception of the thought of architectural design. In the context of Studio Alti | Üstü, all the design fragments, narratives, developed in this process constitute a visual and textual representation of architectural thought through different media such as 3D modelling, animation, collage, comics or a series of orthographic architectural drawings within a story/fiction. Studio Alti | Üstü uses narrative drawing as a dialogue between story and line to embody the unreal/unconstructed/fictional through narrative acts and media. Narrative drawing is an architectural story created through a media, an alternative medium of imagining, describing and realizing indistinct places full of hidden possibilities. This thesis presents a theoretical and practical exploration of narrative acts as a learning and teaching approach in the architectural design studio. It aims to speculate on the future of architectural education with today's design tools and to evaluate the potential of narrative.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rgxSgtxT3SmmnGmiJZ5G8cFPtG0NA7Ew-Ovlj5cqfaD1
https://hdl.handle.net/20.500.11851/10568
Appears in Collections:Mimarlık Yüksek Lisans Tezleri / Architecture Master Theses

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

8
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.