Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/11217
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖztürkler, Oğulcan-
dc.contributor.authorAcar, Erdem-
dc.date.accessioned2024-04-06T08:09:28Z-
dc.date.available2024-04-06T08:09:28Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://uhuk.org.tr/bildiri.php/UHUK-2022-144-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/11217-
dc.description.abstractKörüklü mafsallar hidrolik hatlarda, inşaatlarda ve nükleer istasyonlar gibi çeşitli alanlarda akıştan ve dış kuvvetlerden kaynaklanan enerjiyi sönümlemek, hatlara esneklik sağlamak ve bu sayede akış hatlarında çatlama, bozulma gibi hasarların önüne geçmek amacıyla sıklıkla kullanılan parçalardır. Eksenel, yanal ve açısal hareketlere imkan sağlayan körüklü mafsallar eksenel tipli, gimbal tipli, menteşe tipli vb türde kullanılmaktadır. Sıvı yakıtlı roket motorlarında itki vektör kontrolüne olanak sağlayan körüklü mafsallar bu sayede füzenin yapacağı yönelme hareketleri sırasında hidrolik hatların hasar görmesine engel olurlar. Roket motorlarında hatlara bu esnekliği sağlarken motoru hareket ettiren lineer eyleyicilere karşı ilave kuvvet oluştururlar. Oluşan bu ilave kuvvet daha büyük eyleyicilere ihtiyaç duyulmasına dolayısıyla daha fazla ağırlığa ve hacim zarfına sebep olmaktadır. Literatürde basınç altında çalışan körüklü mafsalların yorulma ve basınca karşı dayanım çalışmaları sıkça çalışılan konulardandır. Hareket sırasında oluşan eğilme momenti ve hareket kaynaklı dayanım çalışmaları ise nadir olarak çalışılan ve incelenmesi zor konulardandır. Bu çalışmada iç basınç altında açısal harekete izin verecek olan körüklü mafsalların tasarımı, eyleyicilere aktarılacak kuvveti yani körüklü mafsalın eğilme momentini minimize edecek şekilde yapılmıştır. Eniyileme çalışmalarının ardından elde edilen tasarım parametreleriyle hesaplanan analitik sonuçlar sonlu elemanlar yöntemleri ile karşılaştırılacaktır. Sonlu elemanlar yönteminde basınç ve hareket analizleri için ayrı yöntemler ve sınır koşulları kullanılmış modeller ayrı ayrı incelenmiştir. Hareket analizleri için farklı yükleme koşulları kullanılarak en uygun yöntem seçilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof9. Ulusal Havacılık Ve Uzay Konferansı, 14-16 Eylül 2022, İzmir Ekonomi Üniversitesi, İzmir - UHUK-2022en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSıvı Yakıtlı Roket Motorlarında Kullanılan Körüklü Mafsalın Tasarımı Ve Eniyilemesien_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.departmentTOBB ETU Mechanical Engineeringen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage7en_US
dc.authorid0000-0002-3661-5563-
dc.institutionauthorAcar, Erdem-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeConference Object-
crisitem.author.dept02.7. Department of Mechanical Engineering-
Appears in Collections:Makine Mühendisliği Bölümü / Department of Mechanical Engineering
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.