Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/1891
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPak, Halil-
dc.contributor.authorKasnakoğlu, Berna Tarı-
dc.date.accessioned2019-07-10T14:40:09Z
dc.date.available2019-07-10T14:40:09Z
dc.date.issued2015-07
dc.identifier.citationHalil, P. A. K., & Kaskakoğu, B. T. Markaya Düşkünlük Kavramı Ve Ürün Kategorisine Göre Farklılıklar.en_US
dc.identifier.urihttp://www.pazarlama.org.tr/dergi/index.php?menu=25-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/1891-
dc.description.abstractThe aim in this study is to apply the brand dependence scale developed by Bristow et al. (2002) on three different product categories, and understand whether there are differences based on gender. Brand dependence, as different from brand loyalty, can be defined as a consumer’s propensity to search for known brand names and refuse to buy an un-branded product.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Bristow ve diğerlerinin (2002) geliştirmiş olduğu marka düşkünlüğü (brand dependence) ölçeğini üç farklı ürün kategorisinde uygulamak ve cinsiyetler arasında marka bağımlılığı açısından farklar olup olmadığını anlamaktır. Marka sadakatinden farklı olarak, marka bağımlılığı, bir tüketicinin satın aldığı tüm mal ve hizmetlerde genel olarak hep marka isimlerini gözetmesi ve markalaşmamış bir ürünü satın almaması olarak tanımlanabilir. Bu çalışma kapsamında üç ürün kategorisi (elektronik ürün, güzellik salonu ve restoran) alanında ilgili ölçek, anket yoluyla toplam 136 kişi üzerinde sorgulanmıştır. Ortalama farkı analizleri, markaya bağımlılığın elektronik ürünlerin seçiminde, güzellik salonu ve restoran hizmet gruplarına kıyasla, daha etkili olduğunu göstermiştir. Bağımsız örneklem t-testi sonuçlarına göre elektronik ürün ve güzellik salonu kategorilerinde marka bağımlılığı değişkeni üzerinde cinsiyetler arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark olduğu görülmektedir. Sonuçlar Türk tüketim kültürü kapsamında tartışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisitr_TR
dc.relation.ispartofPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarkaya Düşkünlüktr_TR
dc.subjectCinsiyettr_TR
dc.subjectBrand Dependencyen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectProduct Category.en_US
dc.titleMarkaya düşkünlük kavramı ve ürün kategorisine göre farklılıklaren_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentFaculties, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Managementen_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümütr_TR
dc.identifier.volume14
dc.identifier.startpage75
dc.identifier.endpage86
dc.institutionauthorKasnakoğlu, Berna Tarı-
dc.authorscopusid56845805200-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:İşletme Bölümü / Department of Management
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

116
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.