Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/2181
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKaynak, Ünver-
dc.contributor.authorBaşaran, Emre-
dc.date.accessioned2019-12-25T07:27:50Z-
dc.date.available2019-12-25T07:27:50Z-
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationBaşaran, E. (2017). Pervane performansının analitik ve sayısal yöntemlerle hesabı. Ankara: TOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/2181-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp-
dc.description.abstract1900'lü yılların başlarında ilk pervaneli uçakların uçmaya başlamasıyla beraber, insanlı ve insansız uçakların itki sistemlerinde pervaneler günümüzde de hala önemini korumaktadır. Uçak tasarımında, özellikle belli bir uçak seyir hızı ve dönme hızı için tasarlanmış pervanelerin performans eğrilerinin elde edilmesi büyük önem arz etmektedir. Bu amaçla yapılan deneyler daha maliyetli olacağı ve uzun vakit alacağı için test yerine analitik ve sayısal yöntemler gibi diğer seçenekler tercih edilmektedir. Bu tez çalışmasında deney verileri olan 640 no'lu NACA raporunda bulunan bir Clark-Y kesitli pervane için sayısal ve analitik yöntemler kullanılarak elde edilen performans verileri rapordaki deney verileriyle karşılaştırılmıştır. Sayısal yöntem olarak Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD), analitik yöntem olarak da Taşıma Çizgisi Kuramı kullanılmıştır. Bir HAD çözücüsü olan Autodesk Simulation CFDTM programı ve açık kaynak bir analitik çözücü sunan OpenProp programı analizler için kullanılmıştır. Çalışma sonunda bu iki yöntemin deney sonuçları ile karşılaştırılması yapılmış, avantajları ve dezavantajları sunulmuştur. Son olarak irtifanın performans değerlerine etkisi HAD yöntemi ile incelenmiş, irtifayla değişen hava yoğunluğuna bağlı olarak Reynolds ve Mach Sayısı etkileri sunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractBeginning with the 1900's, ever since the first propeller aircraft started flying, propellers still have important place for manned and unmanned aircraft. During aircraft design, it is especially important to obtain the performance curves of the propellers designed for certain aircraft cruising and propeller rotation speed. Tests are done for this purpose, but alternative methods are also used, because tests are quite costly and time consuming. These alternatives are generally analytical and numerical methods. In this thesis, numerical and analytical methods are used to obtain performance values of a Clark-Y section propeller configuration whose test data are given in NACA Report No. 640. Computational Fluid Dynamics (CFD) and Lifting Line Theories are used as the numerical and analytical tools. The Autodesk Simulation CFD ™, a CFD solver, and the OpenProp, an open-source analytical solver, are used for analysis. Results of these two methods are compared with the NACA test data and the advantages and disadvantages are presented. In the last chapter, altitude effects on propeller performance are studied by using the CFD approach. The changing density due to altitude and its reflection on Reynolds and Mach numbers effects are presented.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTOBB University of Economics and Technology,Graduate School of Engineering and Scienceen_US
dc.publisherTOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCFD Propeller performanceen_US
dc.subjectThe lifting line theoryen_US
dc.subjectPropeller performance experimenten_US
dc.subjectHigh altitudeen_US
dc.subjectLow reynolds numberen_US
dc.subjectHADtr_TR
dc.subjectPervane performansıtr_TR
dc.subjectTaşıma çizgisi kuramıtr_TR
dc.subjectPervane performansı testitr_TR
dc.subjectYüksek irtifatr_TR
dc.subjectDüşük reynolds sayısıtr_TR
dc.titlePervane performansının analitik ve sayısal yöntemlerle hesabıen_US
dc.title.alternativePropeller performance analysis with analytical and numerical methodsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentInstitutes, Graduate School of Engineering and Science, Mechanical Engineering Graduate Programsen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalıtr_TR
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Makine Mühendisliği Yüksek Lisans Tezleri / Mechanical Engineering Master Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
486621.pdf2.07 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

66
checked on Apr 22, 2024

Download(s)

238
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.