Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/2225
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErtoğral, Kadir-
dc.contributor.authorDastjerd, Niousha Karim-
dc.date.accessioned2019-12-25T08:19:42Z-
dc.date.available2019-12-25T08:19:42Z-
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationDastjerd, N. (2016). A fix-and-optimize heuristic for the integrated fleet sizing and replenishment planning problem with predetermined delivery frequencies. Ankara: TOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/2225-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp-
dc.description.abstractBu tez çalışmasında satıcı yönetimli stok politikası uygulayan sistemler için filo büyüklüğü ve ikmal planlamasının entegre şekilde belirlenmesi ele alınmıştır. Önceden belirlenmiş frekans setine göre ikmal edilen müşteri seti mevcuttur. Araç filosu birden fazla farklı araçtan oluşmaktadır ve bu araçlar sabit kilometre başı maliyetler, taşıma kapasitesi ve edinme maliyetleri açısından farklılık arz etmekteler. Müşteri talepleri deterministik değerler olarak alınmıştır. Bu problemde verilen asıl karar araç- frekans – müşteri üçlüsünün atamasıdır. Bu atama kararları sonucunda, araç edinme maliyeti, rotalama maliyeti, envanter tutma maliyeti ve sabit ikmal yapma maliyetinden oluşan toplam maliyet elde edilmektedir. Bu modeldeki en önemli basitleştirme, rotalama maliyetinin bir tur içerisinde ziyaret edilen müşterilerin sayısına bağlı olarak yaklaşık bir değer şeklinde kullanılmasıdır. Bu tez çalışmasında geliştirilen model literatürde yeni bir modeldir ve filo büyüklüğü belirleme ve ikmal planlaması kararlarını entegre şekilde vermektedir. Bizim problem kutulama probleminin özel haline dönüşebilmesi nedeni ile NP-Zor bir problemdir. Uzun çözüm sürelerini ortadan kaldırmak amacıyla sabitle ve optimize et sezgiseli çözüm yöntemi olarak önerilip uygulanmıştır. Sabitle ve optimize et yöntemi ana problemi bazı değişkenleri ikili ve diğer değişkenleri doğrusal olarak gevşetilmiş küçük problemlere ayırmaktadır, ve doğrusal karar değişkenleri her iterasyonda sabitlenmektedir. Aynı zamanda, önerilen sezgisel yönteminin etkenliği rassal olarak üretilmiş büyük problem setlerine uygulanarak gösterilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractWe tackled an integrated fleet sizing and replenishment planning problem in a vendor managed inventory system. There is a set of customers which must be replenished based on a given set of predetermined frequencies. The vehicle fleet consists of multiple types of heterogeneous vehicles which differ in carrying capacity, cost per kilometer, and ownership costs. Customer demands are taken as deterministic values. The main decision we make in this problem is the triple assignment of vehicle-frequency-customer. As a result of these assignment decisions, we obtain an annual costs consisting of vehicle ownership cost, routing cost, inventory holding and fixed replenishment costs. A key simplification in the model is the use of linear approximation for the routing cost based on the number of customers visited in a tour. The developed model, which is new in the literature, integrates fleet sizing and replenishment planning decisions. Our problem is NP-hard since it can be shown that a special case of our problem is a bin packing problem. In order to solve large problems efficiently, we suggested and applied a fix and optimize heuristic as a solution procedure. This fix and optimize heuristic divides the problem into smaller problems in which some variables are binaries and the others are linearly relaxed, and it fixes the linear decision variable iteratively. We also showed the effectiveness of the suggested heuristic solution procedure on a large set of randomly generated problems.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherTOBB University of Economics and Technology,Graduate School of Engineering and Scienceen_US
dc.publisherTOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFleet sizingen_US
dc.subjectReplenishment planningen_US
dc.subjectPredetermined frequenciesen_US
dc.subjectFix and optimizeen_US
dc.subjectFilo büyüklüğü belirlemetr_TR
dc.subjectİkmal planlamasıtr_TR
dc.subjectÖnceden belirlenmiş frekanslartr_TR
dc.subjectSabitle ve optimize ettr_TR
dc.titleÖnceden belirlenmiş teslimat frekansları ile entegre filo boyutlandırma ve ikmal planlama problemi için sabitle ve optimize et sezgisel yöntemi uygulanışıen_US
dc.title.alternativeA fix-and-optimize heuristic for the integrated fleet sizing and replenishment planning problem with predetermined delivery frequenciesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentInstitutes, Graduate School of Engineering and Science, Industrial Engineering Graduate Programsen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalıtr_TR
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Tezleri / Industrial Engineering Master Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
427894.pdf4.2 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on Apr 22, 2024

Download(s)

22
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.