Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/3366
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSerdaroğlu, Duygu-
dc.date.accessioned2020-02-12T14:38:09Z-
dc.date.available2020-02-12T14:38:09Z-
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSerdaroğlu, D. (2017). A New Historicist Approach to Kazuo Ishiguro’s When We Were Orphans. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16(3), 785-795.en_US
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/3366-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/jss/issue/30739/290611-
dc.description.abstractNew Historicism, flourishing in the 1980s as a "new" contemporary literary approach, proposes new viewpoints to the understanding of history and challenges the conventional understanding of history by pointing out the private histories. New Historicism deals with the representations of history rather than the history itself since it believes that there is not one history but multiple histories. The purpose of this article is to analyze the representation of history in Kazuo Ishiguro's When We Were Orphans from the New Historicist viewpoint by focusing on the concepts of time, memory and narrative technique, hence to reveal how history is narrated in subjective multiple ways and how personal histories and public histories are intermingled.en_US
dc.description.abstract1980'li yılların ortasında "yeni" bir edebi teori/yaklaşım olarak ortaya çıkan Yeni Tarihselcilik kuramı tarih anlayışına yeni bakış açıları sunmaktadır ve öznel tarih anlayışlarına vurgu yaparak geleneksel tarih anlayışına meydan okumaktadır.Yeni Tarihselcilik akımı tek bir tarih olmadığına ve çoklu tarih anlayışına inandığı için tarihin kendisiyle değil tarih(ler)in nasıl temsil edildiği ile ilgilenmektedir. Bu makalenin amacı Kazuo Ishiguro'nun Çocukluğumu Ararken adlı romanına Yeni Tarihselcilik edebi teorisi/yaklaşımı çerçevesinde zaman, bellek ve anlatım tekniği kavramlarına değinerek tarih temsilini incelemek ve böylece tarihin çeşitli öznel temsilleri ile kişisel ve genel tarihin nasıl iç içe geçtiğini ortaya çıkartmaktır.tr_TR
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity of Gaziantepen_US
dc.relation.ispartofGaziantep University J ournal of Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNew Historicismen_US
dc.subjectrepresentation of historyen_US
dc.subjecthistoricity of textsen_US
dc.subjecttextuality of historyen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectKazuo Ishiguroen_US
dc.subjectYeni Tarihselciliktr_TR
dc.subjecttarih temsilitr_TR
dc.subjectmetnin tarihselleşmesitr_TR
dc.subjecttarihin metinselleşmesitr_TR
dc.subjectbellektr_TR
dc.titleA New Historicist Approach to Kazuo Ishiguro’s When We Were Orphansen_US
dc.title.alternativeKazuo Ishiguro’nun Çocukluğumu Ararken adlı Romanına Yeni Tarihselci Bir Yaklaşımen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentFaculties, Faculty of Science and Literature, Department of English Language and Literatureen_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümütr_TR
dc.identifier.volume16
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage785
dc.identifier.endpage795
dc.institutionauthorSerdaroğlu, Duygu-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.TRDizinhttps://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVek1EazVPUT09
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü / Department of English Language & Literature
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANewHistoricist.pdf278.98 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

290
checked on Apr 22, 2024

Download(s)

34
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.