Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/3447
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorŞenler, Filiz-
dc.contributor.authorBaykan, Ziya Gökberk-
dc.date.accessioned2020-04-14T11:37:35Z
dc.date.available2020-04-14T11:37:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationBaykan, G. (2019). Tasarımda küresel fikir ve yerel eylem: Küresel markalar ve yerel pazarlar ekseninde glokalizasyon stratejilerinin incelenmesi. Ankara: TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]tr_TR
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/3447-
dc.description.abstractModernizmden postmodernizme sancılı geçiş süreci, küreselleşme alanında da etkisini hissettirmektedir. Gelişen teknoloji, kitle üretiminde ve küresel pazarlara ulaşmada yaşanan zorlukların aşılmasını, daha fazla yerel pazarın küresel ekonomiye entegre olmasını sağlamıştır. Ancak artan rekabet küresel pazarda tutunmanın zorlaşmasını, çoğalan farklı yerel pazarlar, kültürel farklılıkların daha çok gün yüzüne çıkması ile sonuçlanmıştır. Çalışmada yaratıcı endüstrilerin ve glokalizasyon kavramlarını ortaya çıkış süreci literatür taraması ile araştırılmış, yaratıcı endüstrilerde glokalizasyon stratejilerinin kullanımına dair başarılı vaka çalışmaları incelenmiştir. Bu çalışmanın, yaratıcı endüstrilerin ve glokalizasyon stratejilerin birlikte incelenmesi sonucunda, küresel – yerel çatışmasının çözümüne yönelik yaratabileceği etkinin anlaşılmasına katkıda bulunması beklenmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe process of painful transition from modernism to postmodernism also has an impact on globalization. Advanced technology has helped to overcome the challenges of mass production and reaching global markets, and to integrate more local markets into the global economy. However, increasing competition has made it harder to keep up on the global market and different local markets have resulted in more cultural challenges. In this study, the process of the emergence of creative industries and concepts of glocalization has been researched by literature review and successful case studies on the use of glocalization strategies in creative industries have been evaluated. It is expected that this study will contribute to understanding the impact of the creative industries and glocalization strategies on the resolution of the global-local conflict.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTOBB University of Economics and Technology, Graduate School of Economics and Social Sciencesen_US
dc.publisherTOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPostmodernizmtr_TR
dc.subjectYaratıcı endüstrilertr_TR
dc.subjectKüreselleşmetr_TR
dc.subjectGlokalizasyontr_TR
dc.subjectPostmodernismen_US
dc.subjectCreative industriesen_US
dc.subjectGlobalizationen_US
dc.subjectGlocalizationen_US
dc.titleTasarımda küresel fikir ve yerel eylem: Küresel markalar ve yerel pazarlar ekseninde glokalizasyon stratejilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeGlobal idea and local action in design: Investigation of glocalization strategies in global brands and local markets axisen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentInstitutes, Graduate School of Economics and Social Sciences, Industrial Designen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalıtr_TR
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tasarım Yüksek Lisans Tezleri / Industrial Design Master Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
548552.pdfZiya Gökberk Baykan_Tez30.69 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

210
checked on Apr 22, 2024

Download(s)

82
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.