Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/7968
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇağlar, Tayyibe Nur-
dc.contributor.advisorÖztoprak, Zelal-
dc.contributor.authorYaşar, Elif Ceren-
dc.date.accessioned2021-12-02T17:21:40Z-
dc.date.available2021-12-02T17:21:40Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationYaşar, Elif Ceren. (2021). Towards a dialogic perspective for urban voids: An assesment of the diploma studio. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAu6bSza1DC2Pf-bRmGmLu5MeFnllvxvfkXzViG1OA3Na-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/7968-
dc.descriptionYÖK Tez No: 673135en_US
dc.description.abstractKentsel boşluklar, kentteki gelişimin yapı taşı ve değişimin zeminidir; bu nedenle bu boşlukların tasarım süreçleri derinlemesine düşünülmelidir. Bu boşluklar mevcut kentsel doku ile dinamik ilişkilere sahip mekanlar yaratma potansiyeline sahiptir. Bu çalışma, kentsel boşlukların potansiyellerini ve bu boşluklara dair yaklaşımları ele almaktadır. Bu bağlamda Ankara'daki askeri alanlar ve bu alanların kent dışına taşınması ve dönüşümü tartışılmıştır. Askeri alanların taşınması ile oluşan boşluklar, bu alanların sahip olduğu potansiyeli kullanmak için bir fırsat doğurmaktadır. Bu tez kapsamında kentsel boşlukların potansiyeli, Mikhail Bakhtin'in 'diyaloji', 'karnaval' ve 'dış-dilsellik' terimlerinin kavramsal çerçevesi ile incelenmektedir. Bakhtinci bakış açısı, kentsel boşlukların karnavalesk durumunun hâkim olduğu; heteroglot ve diyalojik bir perspektif ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Kentsel boşlukları bu bakış açısıyla tasarlamak bu alanların potansiyelini ortaya çıkaracak ve kentle bütünleşmesini sağlayacaktır. Bu çalışmada bahsedilen bakış açısının etraflıca tartışılması için Richard Sennet'in 'restorasyon', 'iyileştirme', 'yenileme' stratejileri kullanılmıştır. 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde TOBB Üniversitesi Diploma Stüdyosu'nda Ankara'daki askeri alanların kent dışına taşınmasıyla geride bıraktıkları alanlar ele alınmıştır. Bu araştırmada geliştirilen bakış açısı diploma stüdyosu çıktıları üzerinden tartışılmıştır. Birçok kısıttan bağımsız olarak yenilikçi, özgür ve özgün tasarımlar üretilen bir araştırma ortamı sunan diploma stüdyosunun çıktılarının tartışılması önemlidir. Bu bağlamda, diyalojik yapısı ile diploma stüdyosu ve burada geliştirilen tasarımlar kentsel boşlukların potansiyelini ortaya koymak açısından önem kazanmaktadır.en_US
dc.description.abstractUrban voids are the cornerstone for urban development and the grounds for change; therefore, their design process should be considered thoroughly. They may create spaces that have a dynamic relationship with the existing urban fabric. This study addresses the potentials of urban voids in the city and approaches to the urban voids and new perspectives and strategies over the relocation of military areas. The emerging voids from this relocation can be an opportunity to use the potentials of voids from different perspectives. A dialogical perspective with the changing contexts can be a tool for today's conditions or can give the ability to manage these voids. The scope of this paper is to scrutinize the potential of urban voids with the conceptual framework of Mikhail Bakhtin's theories of 'dialogy', 'carnival', and 'heteroglossia'. The Bakhtinian point of view aims to reveal a heteroglot and a dialogical perspective dominated by the carnavalesk state of urban voids. In line with this purpose, this paper aims to a Bakhtinian perspective to urban voids. The importance of repairing the urban landscape to be examined within the thesis's scope is based on dialogical thinking. Sennet's strategies and approach to the Bakhtinian perspective are essential to restore the urban landscape for Ankara. For this thesis, the diploma studio outputs are suggested to take the discussion further and examined through the specific strategies. The students experimented with ways of approaching the transformation of military areas in Ankara. It is proposed that the diploma studios' productions significantly contribute to repairing the urban landscape; because of the diploma studio's dialogic nature.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectKentsel boşluken_US
dc.subjectKentsel deneyimen_US
dc.subjectDiyalojien_US
dc.subjectKarnavalen_US
dc.subjectDış-dilselliken_US
dc.subjectStratejien_US
dc.subjectStüdyo projelerien_US
dc.subjectUrban voiden_US
dc.subjectUrban experienceen_US
dc.subjectDialogyen_US
dc.subjectCarnivalen_US
dc.subjectHeteroglossiaen_US
dc.subjectStudio projectsen_US
dc.subjectStrategiesen_US
dc.titleTowards a dialogic perspective for urban voids: An assesment of the diploma studioen_US
dc.title.alternativeKentsel boşluklara diyalojik bir bakış açısı: Diploma stüdyosu değerlendirmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentInstitutes, Graduate School of Engineering and Science, Architecture Graduate Programsen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalıtr_TR
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.institutionauthorYaşar, Elif Ceren-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Mimarlık Yüksek Lisans Tezleri / Architecture Master Theses
Files in This Item:
File SizeFormat 
673135.pdf12.39 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

254
checked on Mar 25, 2024

Download(s)

12
checked on Mar 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.