Görsel Sanatlar Eğitiminde Portfolyo Değerlendirme

dc.contributor.author Özsoy, Vedat
dc.contributor.author Mamur, Nuray
dc.date.accessioned 2019-07-10T14:47:31Z
dc.date.available 2019-07-10T14:47:31Z
dc.date.issued 2015-06
dc.description.abstract Current developments in education emphasize that assessment process should not be independent from the instruction process. In contrast, assessments have to reflect and be a part of the education-instruction activities. Solely, when examining the implementations of assessment and evaluation in visual arts education, it seems that the students are evaluated substantially with the products they produced. The production of artistic works is one of the important aims of visual arts education. However, it is required that the goals of art education and values gained in the process should not be overshadowed. In this frame, portfolio, which has a feature of being used as a performance assessment approach and representing the development of the student during the learning process, can be an alternative to these limits. The purpose of this study is to present a theoretical perspective about portfolio assessment technique. Portfolio assessment approach is mentioned within the framework of art education considering the difficulties in the assessment process of student’s artistic improvement. In this research, specialty, content, application and evaluation of portfolio assessment technique have been evaluated. In this way, it has been thought that this article would be able to provide a new perspective to the art educators about determining real learning ways and shortcomings. en_US
dc.description.abstract Günümüzde eğitim alanındaki gelişmeler, değerlendirme sürecinin eğitim öğretim süreçlerinden bağımsız değil, süreci yansıtması ve eğitim öğretim sürecinin bir parçası olması gerektiğini vurgulamaktadır. Görsel sanatlar eğitiminde ölçme değerlendirme uygulamalarına bakıldığında öğrencinin büyük oranda ürettiği ürünlerle (sonuç) değerlendirildiği görülmektedir. Sanatsal çalışmaların üretilmesi görsel sanatlar eğitiminin önemli hedeflerinden birisidir. Ancak sanat eğitimi hedeflerinin ve süreçte kazanılan değerlerin uygulama çalışmalarının gölgesinde kalmaması gerekmektedir. Bu çerçevede öğrencinin süreç içersindeki gelişimini yansıtan bir performans değerlendirme yaklaşımı olan portfolyolar bu sınırlılıklara alternatif olabilecektir. Bu çalışmada portfolyo değerlendirme tekniği konusunda teorik bir perspektif kazandırılması amaçlanmıştır. Sanat eğitiminde değerlendirme güçlüğü temel alınarak öğrencinin sanatsal gelişiminin ölçülmesinde ve değerlendirilmesinde kullanılan portfolyo değerlendirme yaklaşımlarından söz edilmiştir. Öğrenci performansını değerlendirmede portfolyoların ne olduğu, kapsamı, özellikleri, uygulanışı ve değerlendirilmesi üzerinde durulmuştur. Böylelikle görsel sanatlar eğitiminde gerçek öğrenme durumlarını ve eksiklikleri belirlemede öğretmenlere yeni bir bakış açısı sağlayacağı düşünülmüştür. en_US
dc.identifier.citation Mamur, N., & Özsoy, V. (2015). Görsel Sanatlar Eğitiminde Portfolyo Değerlendirme. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 163-177. Retrieved from http://dergipark.org.tr/buefad/issue/3816/51173 en_US
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/196393
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/buefad/issue/3816/51173
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11851/2072
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Bartın Üniversitesi en_US
dc.relation.ispartof Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject fine arts education en_US
dc.subject visual art education en_US
dc.subject assessment and evaluation in art education en_US
dc.subject portfolio assessment en_US
dc.subject güzel sanatlar eğitimi en_US
dc.subject görsel sanatlar eğitimi en_US
dc.subject sanat eğitiminde ölçme ve değerlendirme, portfolyo değerlendirme en_US
dc.title Görsel Sanatlar Eğitiminde Portfolyo Değerlendirme en_US
dc.title.alternative Portfolio Assessment in Visual Art Education en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0003-0483-1445
gdc.author.institutional Özsoy, Vedat
gdc.description.department Faculties, Faculty of Fine Arts Design and Architecture, Department of Art and Design en_US
gdc.description.department Fakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Sanat ve Tasarım Bölümü en_US
gdc.description.endpage 177 en_US
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 163 en_US
gdc.description.volume 4 en_US
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.trdizinid TVRrMk16a3pNdz09
gdc.identifier.trdizinid 196393
relation.isAuthorOfPublication 28d963c3-2b51-44e8-b9c9-dc9e1de0c0ba
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 28d963c3-2b51-44e8-b9c9-dc9e1de0c0ba
relation.isOrgUnitOfPublication 066e9e79-b045-44a9-bb2f-75f83e1b6b2e
relation.isOrgUnitOfPublication ca7d06aa-d3c5-4cd9-80a5-68305504984b
relation.isOrgUnitOfPublication 80088808-d92c-4251-ad3e-435c98e0ac85
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 066e9e79-b045-44a9-bb2f-75f83e1b6b2e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
2072.pdf
Size:
1.42 MB
Format:
Adobe Portable Document Format