Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/10254
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇelikcan, Huriye-
dc.contributor.authorÖzsoy, Vedat-
dc.date.accessioned2023-02-26T20:23:39Z-
dc.date.available2023-02-26T20:23:39Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2146-9059-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20488/sanattasarim.876696-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1144466-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/10254-
dc.description.abstractBu makale, Kayıhan Keskinok’un yaşam öyküsünden yola çıkarak hazırlanmıştır. Makalede, Keskinok’un yaşamıyla paralel ilerleyen sanat yolculuğu ve sanatsal yönelimleri belirli bir kronolojik sırayla ve bir arada verilmiştir. Verilerin elde edilmesinde sanatçının eserleriyle ilgili kendi ifadelerini içeren eser gözlem formlarından yararlanılmıştır. Ayrıca Keskinok’un sanat yolculuğuna yön veren tüm deneyimlerinin analiz edildiği doküman incelemesi yapılan bu nitel araştırmada biyografi (anlatı) araştırma deseni kullanılmıştır. Bu makale aracılığıyla, ülkemiz sanatına ve eğitimine önemli katkıları olan Keskinok’un gelecek kuşaklara tanıtılmasına ve güncel kalmasına katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan gerekli alan yazın taramasının yanı sıra makalede kullanılan tüm görseller ve bazı bölümler sanatçı eğitimci henüz hayattayken 1987 yılında kendisiyle yapılmış olan görüşmeden elde edilen veriler doğrultusunda hazırlanmıştır. Bu nedenle makalenin edebi anlatım üslubunun öyküsel ve özgün olmasına dikkat edilmiştir. Keskinok eserlerinde Karadeniz düğün alayları, toplumsal içerikli konular (çarpık kentleşme, gecekondu yaşamı, barlar, gece kulüpleri), lunaparklar (sirk cambazları), yiğitlik ve kahramanlık öyküleri (destanlar), sanayileşme (iş ve işçi dünyası) temalarına ağırlık vermiş figüratif fantastik bir üslupta eserler yaratmıştır. Ayrıca yaklaşık yirmi, yirmi beş yıldır yapmış olduğu tüm resimlerde çağdaş biçim psikolojisinin verilerinden hareketle üst üste bindirme tekniğini, biçimsel ve kavramsal amaçlara yönelik olarak kullanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSanat & Tasarım Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecten_US
dc.subjectSanat Eğitimien_US
dc.subjectSanat Temelli Araştırmaen_US
dc.subjectBiyografik Araştırmaen_US
dc.subjectSanat Eseri Analizien_US
dc.subjectKayıhan Keskinoken_US
dc.titleMavi Bakışın Ardındaki Giz - Kayıhan Keskinoken_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentTOBB ETÜen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage298en_US
dc.identifier.endpage317en_US
dc.institutionauthor-
dc.identifier.doi10.20488/sanattasarim.876696-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemaen_US
dc.identifier.trdizinid1144466en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.dept06.02. Department of Art and Design-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.