Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/10821
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKarabacak, Zaliha İnci-
dc.date.accessioned2023-10-24T07:04:29Z-
dc.date.available2023-10-24T07:04:29Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2147-4524-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47998/ikad.1211240-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1190655-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/10821-
dc.description.abstractGünümüzde hikâye anlatımı markalar açısından ön plana çıkan bir uygulamadır. Özellikle teknolojik gelişmelerle anlatıma zenginlik katan teknikler sunan dijital hikâye anlatımı günümüzde sıkça kullanılmaktadır. Dijital hikâye anlatımı destinasyon markalama bağlamında önemli imkanlar sunmaktadır. Bu çalışmada, 2018 yılında UNESCO Dünya Miras Listesi’ne alınan Göbeklitepe’ye ilişkin destinasyon markalamada dijital hikâye anlatımının kullanımı ele alınmaktadır. Bu bağlamda “Göbeklitepe: Zero Point in Time” tanıtım filmi göstergebilimsel çözümleme yöntemi aracılığıyla incelenmiştir. Ayrıca film dijital hikâye anlatımının bileşenleri bağlamında değerlendirilmiştir. Dijital hikâye anlatımında, hayvanlara ilişkin kültleşme sürecine ve Göbeklitepe’deki ritüel kökenli toplantılar bağlamında bu hayvanların önemine hayvan kabartmalarına/figürlerine yapılan yakın çekimlerle sıkça gönderme yapılmaktadır. Dijital hikâye anlatımında Göbeklitepe’nin ve inancın medeniyete giden yolun başına, tarihin sıfır noktasına konumlandırılması hem sözel hem de görsel unsurlarla gerekçelendirilerek (Göbeklitepe’nin inşa süreci, yapıdaki hayvan kabartmaları/figürleri, totem benzeri yapılar ve megalitler) izleyicilere aktarılmaktadır. Göbeklitepe’ye ilişkin destinasyon markalamada aktarılan hikâyenin gücü, dijital hikâye anlatımının bileşenlerinin (bakış açısı, çarpıcı bir soru, duygusal içerik, seslendirme yeteneği, müziğin gücü, yalın içerik ve ilerleme hızı) etkin kullanımı yoluyla, artmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİletişim Kuram ve Araştırma Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDestinasyon Markalamada Dijital Hikâye Anlatımı: Göbeklitepe Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentTOBB ETÜen_US
dc.identifier.issue62en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.institutionauthor-
dc.identifier.doi10.47998/ikad.1211240-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1190655en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept06.05. Department of Visual Communication Design-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.