Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/2071
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkın, Nalan Okan-
dc.contributor.authorÖzsoy, Vedat-
dc.date.accessioned2019-07-10T14:47:31Z
dc.date.available2019-07-10T14:47:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationAkın, N. O., & Özsoy, V. (2017). Görsel Sanatlar Dersinde Estetik Öğretim İle İlgili Ders İşlenişinin Ve Etkinlik Formlarının Değerlendirilmesi. Fine Arts, 12(3), 205-215. Retrieved from http://dergipark.org.tr/nwsafine/issue/30308/321201
dc.identifier.issn1308 7290
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/nwsafine/issue/30308/321201-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/2071-
dc.description.abstractIndividuals who have an aesthetic point of view are also the ones who make their environment beautiful. Aesthetic teaching is a form of teaching that takes place in art education. In the research which is developed for this purpose, a program proposal which was realized at the sixth grade Visual Arts lectures is presented. In the study, while the traditional method is applied to the control group, the constructivist understanding with Multi-Directional Visual Arts Education and Active Learning Method is applied to the experimental group. Research is an action research, which is one of the qualitative research methods. The course workings of the experimental and control groups are compared with directly by using the descriptive analysis method. Besides, the course activity forms which are applied to the experimental group are evaluated on their own. As a result, instead of the lessons of control group which is consisted of 3-layers, it is found out that the experimental group's six-step lecture process, which consists of the efficiency forms are more directive and instructive.en_US
dc.description.abstractEstetik bakış açısına sahip bireyler çevrelerini de güzelleştiren bireylerdir. Estetik öğretim sanat eğitimi içinde yer alan bir öğretim biçimidir. Bu amaçla geliştirilen araştırmada, 6. sınıf Görsel Sanatlar dersinde gerçekleştirilen bir program önerisi ortaya koyulmuştur. Araştırmada kontrol grubuna geleneksel yöntem uygulanırken deney grubuna ise Çok Alanlı Görsel Sanatlar Eğitimi ve Aktif Öğrenmeyle Yapılandırmacı anlayış uygulanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırmasıdır. Deney ve kontrol gruplarının ders işlenişleri betimsel analiz yöntemi ile doğrudan alıntılar kullanılarak karşılaştırılmıştır. Ayrıca deney grubuna uygulanan ders etkinlik formları tek başına değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; üç aşamadan oluşan kontrol grubunun derslerindense deney grubunun altı aşamadan oluşan ve etkinlik formlarının da içinde bulunduğu ders süreci daha yönlendirici ve öğretici olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherNWSAen_US
dc.relation.ispartofFine Artsen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectsanattr_TR
dc.subjectestetiktr_TR
dc.subjecteğitimtr_TR
dc.subjectçocuktr_TR
dc.subjectgörseltr_TR
dc.subjectarten_US
dc.subjectaestheticen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectvisualen_US
dc.titleGörsel Sanatlar Dersinde Estetik Öğretim İle İlgili Ders İşlenişinin ve Etkinlik Formlarının Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentFaculties, Faculty of Fine Arts Design and Architecture, Department of Art and Designen_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Sanat ve Tasarım Bölümütr_TR
dc.identifier.volume12
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage205
dc.identifier.endpage215
dc.authorid0000-0003-0483-1445-
dc.institutionauthorÖzsoy, Vedat-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.dept06.02. Department of Art and Design-
Appears in Collections:Sanat ve Tasarım Bölümü / Department of Art & Design
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

174
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.