Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/2568
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKarabacak, Zaliha İnci-
dc.contributor.authorSezgin, Ayşe Aslı-
dc.date.accessioned2019-12-25T12:42:02Z-
dc.date.available2019-12-25T12:42:02Z-
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.citationKARABACAK, Z. İ., & SEZGİN, A. A. TÜRKİYE’DE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE DİJİTAL OKURYAZARLIK.en_US
dc.identifier.issn1300-3216
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/335328-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/2568-
dc.identifier.urihttp://www.tid.gov.tr/Makaleler/10-T%C3%BCrkiye%E2%80%99de%20Dijital%20D%C3%B6n%C3%BC%C5%9F%C3%BCm%20ve%20Dijital%20Okuryazarl%C4%B1k.pdf-
dc.description.abstractIn today’s world where the new is discussed against the traditional one, the access to information sources has created different settings in which the ability of digital literacy is regarded as a separate ability. Adapting to the change and transformation that are experienced by the means of digital literacy has led many countries to take various actions and inform their citizens in this direction. In this study, it is aimed to demonstrate at which point the digital transformation in Turkey is in higher education, by means of digital literacy through a descriptive analysis in which other practices around the world are evaluated. The existence of digital transformation, especially in the field of education, is now accepted and projects that swiftly contribute to the perfection of digital literacy are required for this transformation.en_US
dc.description.abstractDünya’nın geleneksel olanın karşısında yeni olanı tartıştığı günümüzde, bilgi kaynaklarına erişim okuryazarlık yeteneğinin ayrı bir yetenek olarak değerlendirildiği farklı ortamlar yaratmıştır. Dijital okuryazarlık vasıtasıyla yaşanan değişim ve dönüşüme uyum sağlayabilmek birçok ülkeyi bu konuda farklı çalışmalar yapmaya, vatandaşlarını bu yönde bilgilendirmeye yöneltmiştir. Bu çalışmada, Türkiye’de dijital dönüşümün, dijital okuryazarlık vasıtasıyla yükseköğretimde hangi noktada olduğu, Dünya’daki diğer uygulamaların da ele alındığı nitel araştırma yoluyla ortaya konulmak istenmiştir. Özellikle eğitim alanında dijital bir dönüşümün varlığı artık kabul edilmekte, bu dönüşüm için hızlı bir şekilde dijital okuryazarlık yetkinliğini arttıracak projelere ihtiyaç duyulmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTürkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığıtr_TR
dc.relation.ispartofTürk İdare Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDigital Transformationen_US
dc.subjectLiteracyen_US
dc.subjectIndustry 4.0en_US
dc.subjectDigital Literacyen_US
dc.subjectSociety 5.0en_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.subjectDijital Dönüşümtr_TR
dc.subjectOkuryazarlıktr_TR
dc.subjectEndüstri 4.0tr_TR
dc.subjectDijital Okuryazarlıktr_TR
dc.subjectToplum 5.0tr_TR
dc.subjectYükseköğretimtr_TR
dc.titleTürkiye’de Dijital Dönüşüm Ve Dijital Okuryazarlıken_US
dc.title.alternativeDigital Transformation And Digital Literacy In Turkeyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentFaculties, Faculty of Fine Arts Design and Architecture, Department of Visual Communication Designen_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümütr_TR
dc.identifier.volume91
dc.identifier.issue488
dc.identifier.startpage319
dc.identifier.endpage343
dc.authorid0000-0002-4931-556X-
dc.institutionauthorKarabacak, Zaliha İnci-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpNMU16STRPQT09-
dc.identifier.trdizinid335328en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.dept06.05. Department of Visual Communication Design-
Appears in Collections:Görsel İletişim Tasarımı Bölümü / Department of Visual Communication Design
TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

304
checked on Apr 15, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.