Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/3351
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBülbül, Handan-
dc.contributor.authorÖzsoy, Vedat-
dc.date.accessioned2020-02-11T07:20:45Z-
dc.date.available2020-02-11T07:20:45Z-
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationBülbül, H., & Özsoy, V. (2016). 4MAT öğretim modelinin güzel sanatlar lisesi 9. sınıf iki boyutlu sanat atölye dersinde uygulanması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 83-105.en_US
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/199832-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/3351-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/buefad/issue/24919/263050-
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effect of 4MAT (4 Mode Aplications Techniques) teaching model on the teaching-learning process of TWO dimensions Art Studio (IIDAS) classes in Fine Arts High Schools. The method of the study is modeled in the form of action research. Typical case sample was preferred in this study and it was carried out with 8 students at the 9th grade IIDAS class. The application process consists of 14 weeks. The data were gathered from observations, interviews, and documents. The data were analyzed by descriptive analysis. At the process of ensuring the reliability and validity of the data, five experts were consulted. As a result of the study, it has been determined that each learning task within the framework of the educational model has provided new opportunities to the student, offered alternative solutions to them so as to fulfill the learning by enriching the learning environment. According to this result, it is thought that applying the model will be useful in the IIDAS classes.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 4MAT (4 Mode Aplications Techniques) öğretim modelinin Güzel Sanatlar Lisesi İki Boyutlu Sanat Atölye (IIBSA) dersindeki öğrenme-öğretme sürecine etkisini belirlemektir. Araştırmanın yöntemi, eylem araştırması şeklinde modellenmiştir. Tipik durum örneklemiyle gerçekleştirilen bu çalışma, bir Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümünün 9. sınıf IIBSA dersinde 8 öğrenciyle yürütülmüştür. Uygulama süreci 14 haftadan oluşmuştur. Araştırma verileri; gözlem, görüşme ve doküman incelemesi ile elde edilmiştir. Verilerin geçerlik ve güvenirliğini sağlama sürecinde beş uzmanının yardımına başvurulmuştur. Araştırma sonucunda, uygulanan öğretim modeli çerçevesindeki her bir öğrenme görevinin; öğrenciye öğrenme sürecinde yeni fırsatlar tanıdığı, öğrenme ortamını zenginleştirerek öğrenciye öğrenmeyi gerçekleştirmede alternatif çözümler sunduğu tespit edilmiştir. Bu sonuca göre, modelin IIBSA dersinde uygulanmasının yararlı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherBartın Universityen_US
dc.publisherBartın Üniversitesitr_TR
dc.relation.ispartofBartın University Journal of Faculty of Educationen_US
dc.relation.ispartofBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectvisual arts educationen_US
dc.subjectfine arts high schoolsen_US
dc.subjectIIDAS classen_US
dc.subject4MAT teaching modelen_US
dc.subjectgörsel sanatlar eğitimitr_TR
dc.subjectgüzel sanatlar lisesitr_TR
dc.subjectIIBSA dersitr_TR
dc.subject4MAT öğretim modelitr_TR
dc.title4MAT Öğretim Modelinin Güzel Sanatlar Lisesi 9. Sınıf İki Boyutlu Sanat Atölye Dersinde Uygulanmasıen_US
dc.title.alternativeApplication of 4MAT Teaching Model in Two Dimensions Art Studio Classes Grade of Fine Arts High Schoolsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentFaculties, Faculty of Fine Arts Design and Architecture, Department of Art and Designen_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Sanat ve Tasarım Bölümütr_TR
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage83
dc.identifier.endpage105
dc.authorid0000-0003-0483-1445-
dc.institutionauthorÖzsoy, Vedat-
dc.identifier.doi10.14686/ buefad.v5i1.1082000231-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTVRrNU9ETXlNZz09-
dc.identifier.trdizinid199832en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.dept06.02. Department of Art and Design-
Appears in Collections:Sanat ve Tasarım Bölümü / Department of Art & Design
TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

154
checked on Apr 15, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.