Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/5271
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErkan, Tolga-
dc.date.accessioned2021-09-11T14:38:55Z-
dc.date.available2021-09-11T14:38:55Z-
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.issn1302-1842-
dc.identifier.issn2587-005X-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/144053-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/5271-
dc.description.abstractBu araştırmada, temel tasarım dersinde Web Tabanlı İşbirlikli Öğrenim modelinin kullanımının öğrencilerin bilgi düzeylerinin yükseltilmesi ve bilginin kalıcılık seviyesine sağladığı avantajlar incelenmektedir. Bu deneysel çalışmada altı haftalık süre içerisinde tasarım elemanlarında renk konusu üzerine yapılmıştır. Bu çalışmada örneklem için Gazi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde aynı eğitmenden ilk defa temel tasarım dersi alan birinci sınıf öğrencileri arasında 2 grup için toplam 40 öğrenci seçilmiştir. Gruplardan biri deney, diğeri kontrol grubu olarak seçkisiz rasgele atanmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin puanlarının karşılaştırılmasında bağımsız gruplar için T testi ve öğrencilerin bilgi ve kalıcılık seviyelerini daha iyi anlamak için 2 yollu varyans analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre Web Tabanlı İşbirlikli Öğrenim modeliyle öğrenim gören öğrenciler testlerde daha yüksek puanlar almışlardır. Ancak, araştırma sonunda her iki gruptaki öğrencilerin araştırma süresince öğrendikleri bilgilerin aynı seviyede kalıcı olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study discusses the utilization of Web-based Collaborative Learning (WbCL) within the Basic Design course. WbCL is expected to confer benefits to art students’ knowledge and retention levels. This empirical study is conducted to examine WbCL and human-tutored models in the colour design element of the course at the six weeks period of the study. The sample for the research constituted of two group of students in the Basic Design course at the Faculty of Arts and Design at Gazi University, Turkey. Each randomly assigned group consists of 20 students. Data was analyzed by T test for independent and paired samples and Two-way Variance Analysis were used to get a better understanding of the students’ knowledge and retention levels. The results showed that students in the WbCL group performed better in knowledge tests. However, the reduction between the post-test and retention test scores of both groups is not significant.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleExamining knowledge and retention levels of fine arts' students: Astudy on basic design course with wbCLen_US
dc.title.alternativeGüzel sanatlar öğrencilerinin bilgi ve kalıcılık seviyelerinin araştırılması: Temel tasarım dersine wbCL modeli uygulanmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentFaculties, Faculty of Fine Arts Design and Architecture, Department of Visual Communication Designen_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümütr_TR
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.institutionauthorErkan, Tolga-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid144053en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Görsel İletişim Tasarımı Bölümü / Department of Visual Communication Design
TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.