Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/5438
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHepkaya, Ender-
dc.contributor.authorKaraaslan, Salih-
dc.contributor.authorUslu, Sıtkı-
dc.contributor.authorDinler, Nureddin-
dc.contributor.authorYücel, Nuri-
dc.date.accessioned2021-09-11T14:39:32Z-
dc.date.available2021-09-11T14:39:32Z-
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn1300-3615-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/224783-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/5438-
dc.description.abstractTek silindirli buji ateşlemeli bir motorda, akış hareketi ve yanma karakteristiğini görselleştirmek amacıyla sayısal bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Star CD/es-ice tarafından sağlanan RANS (Reynolds Ortalamalı NavierStokes) ve tümleşik alev modeli (Coherent Flame Model - CFM) modelleri kullanılarak benzinli bir motor modelinde tüm motor strokları incelenmiştir. Sıkıştırma oranının 8:1 ve motor hızının 1200 dev/dak. olduğu bir motor simüle edilmiştir. Yakıt olarak C8H18 (n-izooktan) kullanılmıştır. Sayısal simülasyonlarda, türbülanslı akış hareketini modellemek için AngelBelger duvar fonksiyonları ile beraber k-? RNG türbülans modeli seçilmiştir. Simülasyonlar boyunca statik ateşleme avansı 20 KMA olacak şekilde belirlenmiştir. Tüm stroklarda silindir içi akış hareketi incelenmiştir. Özellikle, egzoz valfinin henüz açtığı zamanda bazı sayısal anormallik içeren durumlar fark edilmiştir. Küçük egzoz valfi açıklıklarında meydana gelen bu anormallikler, silindir ve egzoz portu arasındaki sıcaklık ve basınç farklarından kaynaklanmaktadır. HAD sonuçları kapsamında sıcaklık dağılımı, hız profilleri, yanmış/yanmamış yakıt konsantrasyonları verilmiştir. Egzoz stroğunda elde edilen Courant ve Mach sayıları detaylı bir şekilde incelenmiştir. Ayrıca, silindir içi basınç, sıcaklık ve ısı yayılım oranı gibi glabal motor parametreleri çizilmiştir. Özetle, CFM yanma modelinin kullanıldığı bu çalışmada alev ilerleme hızının beklenen değerlerden yüksek olduğu görülmüştür. Bu nedenle, silindir içinde elde edilen basınç ve sıcaklık değerleri deneysel verilerden daha yüksek olarak elde edilmiştiren_US
dc.description.abstractIn this study, a computer simulation was performed, to visualize fluid flow and combustion characteristics of a single cylinder spark ignition engine. The complete engine cycle process (inlet, compression, expansion and exhaust strokes) in gasoline engine model was investigated using RANS (Reynolds Averaged Navier-Stokes) and CFM (Coherent Flame Model) approaches offered by Star-CD/es-ice. Simulations were done for the compression ratio 8:1 and 1200 rpm engine speed. C8H18 (iso-octane) was used as the engine fuel. In the numerical simulations to model turbulent flow field, k - ? RNG turbulence model was selected with Angelberger wall functions. Static spark advance was set at 20 CA bTDC during the simulations. Fluid flow in the cylinder was observed during all the engine strokes. Especially, just before the exhaust valve open, some numerical abnormal situations were detected. It was observed that the pressure and temperature gradients between cylinder and exhaust port caused these abnormalities at small exhaust valve lifts. Temperature distribution, velocity profiles, burnt-unburnt fuel concentrations were obtained. Courant and Mach numbers were investigated in details at the exhaust stroke. Also global engine parameters such as in cylinder pressure, temperature and heat release rates were plotted. It was observed that CFM combustion model predicts faster flame propagation speed compared to experimental ones. Due to that higher temperature and peak pressure values were obtained in the numerical simulationsen_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofIsı Bilimi ve Tekniği Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTermodinamiken_US
dc.subjectTaşınımen_US
dc.subjectMühendislik, Elektrik ve Elektroniken_US
dc.subjectMühendislik, Makineen_US
dc.titleTümleşik Alev Modeli (CFM) Kullanarak Buji Ateşlemeli Bir Motorda Yanma Modelleme Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA Case Study Of Combustion Modeling In A Spark Ignition Engine Using Coherent Flame Modelen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentFaculties, Faculty of Engineering, Department of Mechanical Engineeringen_US
dc.departmentFakülteler, Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümütr_TR
dc.identifier.volume34en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.institutionauthorUslu, Sıtkı-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.identifier.trdizinid224783en_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.dept02.7. Department of Mechanical Engineering-
Appears in Collections:Makine Mühendisliği Bölümü / Department of Mechanical Engineering
TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on Apr 22, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.