Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11851/5482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİnan, Aslı Bahar-
dc.contributor.authorAtalay, Nart Bedin-
dc.contributor.authorMısırlısoy, Mine-
dc.date.accessioned2021-09-11T14:39:44Z-
dc.date.available2021-09-11T14:39:44Z-
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn0378-2905-
dc.identifier.issn2459-0150-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/321332-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11851/5482-
dc.description.abstractSıralı Uyumluluk Etkisi (SUE) uyumlu denemelere kıyasla, uyumsuz denemeleri izleyen uyumluluk etkisinin daha düşük olması olarak tanımlanır. Bağlam tekrarının SUE üzerindeki etkisi iki deneyde incelenmiştir. İki deneyde de dört renkli Stroop görevi kullanılmıştır. Uyarıcılar iki kümeye ayrılmıştır. Birinci kümedeki uyarıcılar için uyarıcı ve bağlam arasında bir izlerlik yoktur. İkinci kümedeki uyarıcılar için ise bu türden bir izlerlik vardır. Bağlamsal özellik olarak, birinci deneyde büyük ve küçük harf, ikinci deneyde ise düz ve italik yazıtipi kullanılmıştır. Deney 1'de izlerliğin olmadığı kümedeki uyarıcılar için SUE gözlemlenmiş fakat bağlam değişiminin SUE üzerinde etkisi gözlemlenmemiştir. Kısaca, SUE hem bağlam tekrarı hem de bağlam değişimi koşullarında gözlemlenmiştir. Diğer bir deyişle, izlerlik farklı bir kümede (ikinci kümede) de olsa deney içinde izlerliğin bulunması bağlam değişiminin SUE üzerindeki etkisini kaldırmıştır. Deney 2'de ise izlerliğin bulunduğu küme için izlerlik daha güçlü hale getirilmiş ve birinci kümedeki uyarıcılar için sonuçlar tekrarlanmıştır. Bulgular, izlerlik bilgisi başka bir kümede dahi olsa, bağlam tekrarının SUE üzerindeki etkisinin ortadan kalktığını göstermektedir. Bu sonuçlar, uyarıcı, tepki ve bağlam bilgisini ve büyük olasılıkla kontrol parametrelerini de birleştiren olay temsillerinin, dinamik olarak kullanıldığını desteklemektedir.en_US
dc.description.abstractThe sequential congruency effect (SCE) is defined as the decrease in the congruency effect following incongruent trials compared to congruent trials. The effect of context repetition on SCE was investigated with two experiments. In both experiments, a four-color Stroop task was used, and stimuli were divided into two sets. For the first set of items, there was not a contingency between the stimulus and the context; however, for the second set there was a contingency between the stimulus and the context. Context was manipulated in Experiment 1 by using upper-case and lower-case letters, and in Experiment 2 by using regular and italic font. In Experiment 1, a signi?cant SCE was observed with the noncontingent set, however there was no effect of context change on the SCE. In brief, the SCE was observed both when the context changed or when it remained the same. In other words, even if the contingency was in a different set (the second set), the fact that contingency existed in the experiment was enough to eliminate the effect of context-change on the SCE. In Experiment 2, the contingency manipulation was strengthened for the set that contained contingency and results were replicated for the first set, which did not contain contingency. The results showed that even though contingency is manipulated in a different set, it is enough to eliminate the effect of context repetition on the SCE. These results, support the notion that event representations, which contain stimulus, response and context information and most probably control parameters, are used dynamically.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleUyarıcı-Tepki İzlerliği Bulunduğunda Bağlam Tekrarı Sıralı Uyumluluk Etkisini Değiştirmezen_US
dc.title.alternativeContext Repetition Does Not Change The Sequential Congruency Effect When There Is A Stimulus-Response Contingencyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentFaculties, Faculty of Science and Literature, Department of Psychologyen_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümütr_TR
dc.identifier.volume58en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage955en_US
dc.identifier.endpage972en_US
dc.institutionauthorAtalay, Nart Bedin-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid321332en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept07.04. Department of Psychology-
Appears in Collections:Psikoloji Bölümü / Department of Psychology
TR Dizin İndeksli Yayınlar / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

86
checked on Mar 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.